ویلایاب

ساخت وبلاگ

یکی از چیزهایی که می‌تواند به زیبایی ویلا جلوه‌ی چشم‌گیری بدهد و چیدمان داخلی را بیش از پیش زیبا کند، رنگ دیوار پذیرایی است. برای همین انتخاب یک رنگ مناسب اهمیت زیادی دارد. در این نوشته می‌خواهیم به نکات طلایی انتخاب رنگ دیوار پذیرایی در ویلا بپردازیم.

رنگ دیوار پذیرایی ویلا

پذیرایی ویلا محل تردد افراد است و از همین رو از اهمیت زیادی برخوردار است. چینش و دکوراسیون این فضا بسیار مهم است و یکی از مولفه های چیدمان و زیبایی پذیرایی، رنگ دیوار آن است. افرا باید بدر انتخاب رنگ دیوار پذیرایی باید دقت کرد. رنگ مناسب می تواند باعث شود فضای پذیرایی زیباتر و جذاب تر دیده شود و رنگ نامناسب نیز باعث می شود تا فضای پذیرایی چندان زیبا و دلنشین به نظر نرسد.

  برای رنگ دیوار پذیرایی ویلا باید به نکات مهمی توجه کرد که در زیر به آنها پرداخته شده است:

ابعاد پذیرایی:

یکی از نکات طلایی در انتخاب رنگ دیوار پذیرایی  ویلا، ابعاد آن است. اگر ابعاد پذیرایی ویلا کوچک است پس شما باید رنگی انتخاب کنید که فضا را بزرگ تر و وسیع تر نشان دهد. برای این کار شما می توانید از رنگ های روشن و زیبا استفاده کنیدو با این کار پذیرایی ویلای خود را بزرگتر نشان دهید. اما اگر پذیرایی ویلای شما بزرگ است شما می توانید با انتخاب رنگ های تیره کمی آن را کوچکتر نشان دهید یا حتی رنگ های روشن برای آن استفاده کنید. این سلیقه شماست که چه رنگی استفاده کنید.

توجه به ابعاد پذیرایی برای انتخاب رنگ مهم است و باید به خوبی این نکته را شما در نظر بگیرید.

میزان نور در پذیرایی:

یکی دیگر از نکات طلایی انتخاب رنگ دیوار پذیرایی ویلا توجه به میزان نور ویلا می باشد. اگر نور فضای پذیرایی شما کم است و احساس می کنید که ناز به نور بیشتری در پذیرایی خود دارید حتما از رنگ های روشن چون سفید، صدفی و دیگر موارد استفاده کنید تا فضای پذیرایی شما روشن تر به نظر برسد. این نکته مهمی است و باید به آن توجه کرد. در جایی که نور کمتر است نباید از رنگ های تیره تر بهره برد چون فضا را دلگیر نشان می دهد.

سبک دکوراسیون:

سبک دکوراسیون یکی از مهم ترین موارد در دکوراسیون داخلی هر فضایی است. امروزه سبک های دکوراسیون به طور کلی به دو سبک مدرن و کلاسیک(سنتی) تقسیم می شوند. شما می توانید بر حسب علاقه خود یکی از این سبک ها را انتخاب نمایید. هر کدام از این سبک ها ویژگی های خودشان را دارند. سبک های مدرن همان طور که از اسمشان پیداست سبک های جدیدتری هستند که طبق فضاهای مدرن امروزه پدید آمده اند و سبک کلاسیک نیز همان سبک های دکوراسیونی است که از گذشته به جا مانده است.

در انتخاب رنگ دیوار پذیرایی ویلا شما باید سبک دکوراسیون ویلای خود را در نظر بگیرید. برای مثال برای سبک دکوراسیون کلاسیک بهتر است از رنگ صورتی یا رنگ های شاد و روشن استفاده نشود. در اینترنت مقالات متعددی برای انتخاب رنگ مناسب برای سبک دکوراسیون وجود دارد.  در کنار آن شما می توانید از نظرات افراد مطلع و آگاه نیز بهره مند شوید تا بتوانید برای سبک دکوراسیون خود، رنگ مناسب تری انتخاب کنید.

توجه به رنگ وسایل:

تناسب در دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین چیزها می باشد. در دکوراسیون یک فضا شما وسایل گوناگونی دارید که شکل و هم چنین رنگ آنها بسیار مهم است. رنگ های وسایل در یک فضا مانند مبلمان، کمدها، قفسه ها و دیگر موارد باید با رنگ دیوار تناسب داشته باشند و این جزء اصول زیبایی دکوراسیون داخلی می باشد و باید به آن توجه کرد.

در انتخاب رنگ برای دیوار پذیرایی ویلا نیز باید به این نکته توجه کرد و متناسب با رنگ وسایل درون آن، رنگ مناسبی را انتخاب کرد. نباید رنگی را برای دیوار خود انتخاب کنید که با وسایل موجود در آن هماهنگی نداشته باشد و بالعکس یعنی نباید وسایلی را برای یک رنگ دیوار انتخاب کنید که با آن هماهنگی نداشته باشد. بسته به این که کدام را می خواهید دیرتر انجام دهید باید به این نکته توجه داشته باشید و آن را در نظر بگیرید. در مورد تناسب رنگ ها نیز می توانید از افراد باتجربه و آگاه در این زمینه کمک بگیرید.

سلیقه شما:

ممکن است که با توجه به سبک دکوراسیون و نیز فضا و رنگ وسایل بتوانید چندین انتخاب داشته باشد، در این صورت شما باید به سلیقه خود توجه کنید. فرض کنید در آخر می خواهید از میان سه رنگ صورتی روشن، سفید و سبز دست به انتخاب بزنید. در اینجا دیگر پای سلیقه در میان است و شما می توانید به راحتی دست به انتخاب بزنید. حتما با خانواده خود در این زمینه مشورت کنید تا به یک سلیقه جمعی برسید و همگی از رنگ پذیرایی ویلای خود راضی باشید. خوشبختانه امروزه برای انتخاب رنگ، گزینه های بسیار زیادی وجود دارد.

به طور خلاصه اگر  بخواهیم بگوییم نکات طلایی انتخاب رنگ دیوار پذیرایی ویلا شامل سبک دکوراسیون، میزان نور در فضا، اندازه فضای پذیرایی ویلا ، رنگ وسایل و در آخر سلیقه شما هستند. با در نظر گرفتن این موارد شما می توانید رنگ خوبی را برای پذیرایی ویلای خود انتخاب نمایید و از آن لذت ببرید.


 

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 117 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 18:18

یکی از چیزهایی که می‌تواند دکوراسیون داخلی ویلا را به شکل چشم‌گیری زیباتر کند، قرار دادن پاف در ویلا است. در این نوشته به اصول چیدمان پاف در کنار مبلمان ویلا می‌پردازیم.

 

پاف چیست؟

مفهموم پاف همان صندلی های نرم و بالشتی کوچکی هستند که در بسیاری از منازل  ویلا ها به منظور زیبایی سازی مورد استفاده قرار می گیرند. پاف از انواع متفاوتی است و در رنگ ها و اندازه های متفاوتی ارائه می گردد پاف های علاوه بر تنوع بسیاری که دارند، خز دار و مخملی هستند و یا برخی های دیگر پارچه های طرح سنتی و یا چرمی دارند. این انتخاب بستگی به شما دارد که چه نوع پافی را برای منزل خود برگزینید. و برای انتخاب کردن هم دچار نگرانی نشوید، بیشتر به نوع چیدمان ویلای خود دقت کنید.

و برای مبلمان خود می توانید این پاف ها را ست کنید، لازم به ذکر است که پاف ها فقط برای نشستن نیستند، از پاف می توانید به عنوان میز هم استفاده کنید. البته برای این استفاده می توانید به نوع کاربردی آن توجه کنید و طراحی آن را مدنظر قرار دهید.

این نوع پاف ها در اتاق نشیمن و یا اتاق خواب استفاده می شود و دارای ارتفاع کوچکی هستند، در نتیجه اگر یک روز از سرکار برگشتید و خواستید بر روی این صندلی ها بنشینید، قطعا باعث از بین رفتن خستگی شما نمی شود، پاف بیشتر برای تزئین و استفاده ی روزمره دارد. چیدمان پاف

ویژگی پاف ها به منظور راهنمایی برای خرید چیست؟

همانطور که گفته شد؛ پاف ها در انواع و اشکال مختلفی ارائه می گردند، به عنوان مثال، از نظر شکل ظاهری، دایره، مربع، بیضی و… هستند. با توجه به آنچه که می خواهید و یا با توجه به نیاز خود می توانید انواع مختلف آن را خریداری کنید. رنگ هایی که در انواع مختلف پاف ارائه می گردد، در رنگ های تیره یا روشن است، برخی از پاف ها طرحی ساده دارند، برخی دیگر از پاف ها طرحی چهارگوش یا خط خط دارند. با توجه به دکوراسیون خانه می توانید انواع مختلف این پاف ها را خریداری کنید.

برای انتخاب در صورت خرید می توانید رنگ پاف را ضد رنگ مبل خریداری کنید، اما این ضدیت به گونه ای باید باشد که به دکوراسیون خانه ی شما هم خوانی داشته باشد.

پاف هایی به سبک های سنتی 

اگر شما ویلای خود را به سبک سنتی طراحی و دیزاین کرده اید می توانید برای خرید پاف هم دقیقا این کار را انجام دهید، گفتیم پاف ها در طرح های گوناگونی ارائه می گردند بنابراین می توانیم اشاره کنیم به سبک سنتی که می تواند برای شما مورد استفاده قرار گیرد. پاف های سنتی ایرانی از جنس جاجیم و یا گلیم هستند همچنین دارای نقش و نگار ایرانی و یا باستانی دارند، این زیبایی بسیار چشمگیر است که صد درصد شما هم مانند دیگر عزیزان این نوع از پاف هارا انتخاب خواهید کرد.

حتی اگر دکوراسیون خانه ی شما مدرن هم باشد، پاف سنتی فضای خانه را به زیبایی بسیاری می برد. نکته ی دیگری که در رابطه با خرید پاف سنتی وجود دارد این است که، می توانید کوسن مبل را با پاف ست کنید و یا در همان نقش مایه ها ست کنید. چیدمان پاف

  • استفاده از رنگ های شاد در چیدمان پاف

یکی دیگر از توصیه هایی که در حین خرید به شما بزرگواران می شود این است که بهتر است در خرید پاف ها از رنگ های شادی استفاده کنید. فکرش را بکنید در اتاق نشیمن و یا اتاق خواب، یه سری چیز های رنگی رنگی خوشکل را چیده باشید. چقدر فضای خانه را فانتزی و زیبا می کند.

از رنگ های خنثی برای مبل یا فرش استفاده کنید تا بتوانید با پاف آن را ست کنید. مثلا اگر از رنگ طوسی برای مبلمان استفاده کردید می توانید رنگ پاف را صورتی بردارید و یا سبز و… زیرا طوسی به دیگر رنگ ها می آید و بسیار فضا را زیبا می کند. طوسی و سفید و مشکی رنگ های خنثی هستند.

  • پاف های کروی

یکی دیگر از توصیه های ما برای انتخاب پاف این است که از نوع کروی شکل استفاده کنید. این سبک از پاف بسیار به دکوراسیون می آید و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. پاف های کروی در اتاق پذیرایی بسیار مناسب می باشند اگر م خواهید برای اتاق پذیرایی پاف بخرید اما نمی دانید از چه نوعی خریداری کنید، توصیه ی ما پاف کروی است. پاف های کروی بسیار نرم و لطیف هستند و اکثر آن ها تریکو بافب شده هستند.

پاف های کروی دارای بافت بسیار خاصی هستند همچنین می توانید از پاف های کروی در کنار شومینه هم استفاده کنید زیرا اتاق پذیرایی را بسیار شیک و زیبا می کند. و پاف کروی  هم در جنس ها و سایز های تفاوتی ارائه می گردد که با توجه به سلیقه و نوع چیدنش دکوراسیون می توانید آن را خریداری کنید.

  • پاف های خز دار

یکی دیگر از انواع پاف ها، پاف های خزدار هستند، این نوع پاف ها بسیار فانتزی هستند. اگر پذیرایی دارید که از اشیا و یا چینش فانتزی استفاده کرده اید می توانید از این پاف برخودار شوید. در واقع توصیه ی ما برای شما انتخاب این نوع پاف ها برای منزل نو عروسانی است که به سبک فانتزی علاقه نشان می دهند. رنگ پاف های خز دار معمولا سفید است اما شاید اگر کمی بیشتر بگردید رنگ های دیگری از آن را ببینید.

البته علاوه بر اینکه از این نوع پاف ها برای نشستن و یا میزکوچک، استفاده ی دیگری هم می شود. مثلا می توانید فقط برای دکور از آن استفاده کنید. کاملا بستگی به انتخاب شما دارد.

  • بافت حصیری در چیدمان پاف

بافت حصیری یکی دیگر از انتخاب هایی است که می تواند برای شما بسیار جذاب باشد. این نوع پاف ها بسیار نوشتالژی زیبا هستند و طرفداران خاص خودشان را برای چینش خانه های کلاسیک دارند. این نوع پاف ها بسیار مقاوم اند.


 

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 135 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 16:34

بازسازی ویلاهای قدیمی یکی از اتفاقاتی است که می‌تواند هزینه‌های زندگی در شهرهای دیگر را کاهش دهد. در این نوشته می‌خواهیم به پنج روش برای بازسازی ویلا بپردازیم.

در نظر بگیرید که ویلا هایی که نیازمند بازسازی هستند هزینه ای کمتری نسبت به ساخت ویلای نوساز دارند، می توانید بهترین ها را برای نوسازی ویلای خود در نظر بگیرید. با ما همراه باشید تا با یک دیگر بررسی کنیم که چه نکاتی برای تغییر می تواند برای ما دارای اهمیت باشد.

۱_ تغییرات اساسی در محوطه ی بیرونی ویلا

خیلی از اشخاصی که وارد ویلای شما می شوند، مطمئنا از حیاط به داخل ویلا وارد می شوند، بنابراین فضای بیرونی ویلا دارای اهمیت است. در نگاه اول، چیدمان باغچه و نوع کاشت درختان، داشتن یک آلاچیق کوچک چوبی، باربیکیو، یک استخر کوچک خانوادگی، سنگ کاری کردن حیاط و طرح زیبایی سازی می تواند ایده های جالبی باشد. برای مدرن کردن حیاط ویلای قدیمی نیاز به کمی سلیقه دارید.

ابتدا در نظر بگیرید حیاط تان چقدر گنجایش دارد؟ سپس با توجه به ظرفیت حیاط می توانید اقدام به ارائه ی مواردی که در بالا گفته شد داشته باشید. برخی ویلا ها دارای حیاط بسیار بزرگی هستند، اما صاحبان ویلا سلیقه ی خوبی را ارائه نمی کنند تا از زیبایی های حیاط بهره برداری کنند. بازسازی ویلاهای قدیمی

برای داشتن حیاطی زیبا ابتدا طرح هایی را در ذهن خود در نظر بگیرید. سپس وسایل اضافه ای را که در حیاط چیده ای را یا دور بیندازید یا در انباری ویلا نگه داری کنید. اگر ویلا انباری ندارد می توانید یک انباری درست کنید. حیاط ویلا را تا می توانید از هر شی بی ربطی پاک کنید. سپس به فضا برسید، گل بکارید، درخت بکارید از چراغ های زیبا برای فضای شب استفاده کنید و کم کم فضاهایی را برای گذاشتن آلاچیق و… در نظر بگیرید.

۲_ تغییرات مهم  در و پنجره برای بازسازی ویلاهای قدیمی

امروزه با وجود طراحان بزرگ در طراحی انواع در و پنجره در انواع مختلف، ویژگی های مختلفی ارائه شده است. شما می توانید با کمی سرچ کردن در این بخش شیک ترین نمونه های پنجره و در ورودی را انتخاب نمایید. و با عوض کردن در و پنجره به ویلای خود نمایی چند برابر دهید. درب و پنجره، بعد از گذشت زمان به علت چوبی بودن آن امکان دارند بپوسند، حتی اگر جنسشان هم خوب باشد باز هم با گذشت زمان امکان دارد که از مد بیفتند.

درب های بسیار شکیل و زیبایی وجود دارد، زیبایی ویلای قدیمی شما با انتخاب درست درب و پنجره می تواند تضمین گردد. نکته ای که در این باره برای خرید درب وجود دارد این است که علاوه بر زیبایی به کارایی درب هم دقت کنید تا برای ویلایتان امنیت را تضمین کند.

۳_ توجه به سقف ویلا های قدیمی

بعد از بررسی در و پنجره ویلا حالا نوبت به سقف رسیده است، می دانید چرا سقف دارای اهمیت است؟ زیرا انواع کابل های برق و نورپردازی، سیستم سرمایشی و گرمایشی در این موقعیت قرار دارند و شما نیاز دارید برای سالم نگه داشتن آن قطعا به این موضوع توجه داشته باشید. می توانید از سقف های کاذب استفاده کنید زیرا باز هم اگر کسی وارد ویلا ی شما شود، فضای زیبا و چشمگیر سقف کاذب می تواند بسیار چشمگیر باشد.

سقف کاذب می تواند برای پوشش دادن و زیبا کردن فضا دارای اهمیت باشد، زیرا دارای نورپردازی فوق العاده است و تنوع بسیار زیادی را هم دارد. هم از نظر ظاهری ویلای شما تغییر می کند و برای پنهان کردن تاسیسات می تواند مناسب باشد.

۴_دیوار ها و کفپوش وبلای قدیمی نیاز به باز سازی دارد!

یکی دیگر از مواری که می تواند گزینه ی خوبی برای بازسازی ویلا های قدیمی باشد، بازسازی دیوار ویلای های قدیمی و تعویض کفپوش ها است. می توانید برای تغییرات اساسی برای ظاهر ویلا ابتدا از کف پوش ها شروع کنید. کف پوش های قدیمی را باید با کفپوش های جدید عوض کنید. با گذشت زمان کفپوش های جدیدی به بازار آمده است. این کفپوش ها دارای امکانات بسیاری هستند و می توانند بسیار کاربردی باشند.

کفش های جدید علاوه بر ویژگی های ظاهری زیبا و مدرنی که دارند. دارای طول عمر بسیار هستند. و می توانند تا سال ها زیبایی را برای ویلای قدیمی شما به ارمغان بیاورند. موضوع دیگری که به آن اشاره کردیم دیوار هاست. گاهی دیوار ها ترک برمی دارند، گاهی تغییر رنگ می دهند، گاهی امکان دارد گچ بخشی از دیوار ریخته شود. بنابراین می توانید این ایرادات جرئی را با کمک یک استاد کار از بین ببرید و برای مستحکم کردن دیوار ها از این امکانات استفاده کنید.

بعد از مستحکم سازی نوبت به زیبایی سازی می رسد. می توانید دیوار ها را با رنگ دلخواه رنگ کنید. می توانید به جای رنگ آمیزی از کاغذ دیواری یا کناف بهره مند گردید. برای انتخاب صد درصد سلیقه ی شما دخیل است و می توانید خودتان با توجه به بودجه و علاقه مسئله ی مورد نظرتان را ارائه کنید. مهم ترین موضوع علاوه بر ظاهر ساختمان قطعا ویژگی هایی چون استحکام هم مهم است. باید در نظر بگیرید که چه چیزی برای ویلای قدیمی شما نیاز است.

اولویت بازسازی ویلاهای قدیمی

اولویت ها را در نظر بگیرید و ابتدا برای آن مسائلی که مهم است برنامه ریزی کنید. همیشه می گویند اول ایمنی بعد کار. همیشه ایمنی ویلا و مشکلات اساسی تر را بررسی کنید و بعد به ظاهر ویلا برسید اگر استحکامات ویلا ی شما خوب است و به جای خرج ها در آن زمینه می توانید به ظاهر ویلا برسید.

۵_ اضافه کردن چند اتاق

اگر دوست داشته باشید می توانید. با اضافه کردن مواردی چون اتاق ها چه در داخل ویلا چه در بیرون ویلا، کمی فضای بیشتری برای خود داشته باشید. در حقیقت این موضوع هم دارای اهمیت است و بی گدار به آب نزنید زیرا باید با یک استاد کار مشورت کنید.


 

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 153 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 16:31

فصل تابستان سفر رفتن همزمان که خیلی لذت‌بخش است، چالش‌های خاص خودش را دارد. سفر به نقاطی که آب و هوایی شرجی دارند یا جاهایی که اساسا گرم هستند، می‌تواند باعث سخت شدن سفر شوند. در این نوشته می‌خواهیم به ۶ وسیله ضروری که در فصل تابستان در ویلا به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد بپردازیم.

فصل تابستان در ویلا

ویلا در روزهای گرم می تواند مکانی عالی و مناسب باشد به شرطی که وسایل ضروری برای این شرایط و کم کردن گرما وجود داشته باشد. فصل تابستان را خیلی ها به سراغ ویلاهای خود در شمال یا دیگر جاها می روند تا لحظاتی را به استراحت و تفریح بپردازند اما خیلی اوقات گرما ممکن است آنها را اذیت کند. برای همین است که داشتن وسایلی برای این که باعث تحمل راحت تر شرایط شود ضروری است.

مواردی از وسیله ضروری روزهای گرم در ویلا

در زیر به ۶ وسیله ضروری برای روزهای گرم در ویلا پرداخته شده است:

۱٫کولر گازی:

یکی از وسایل مورد نیاز برای روزهای گرم که باید برای ویلا تهیه کنید، کولر گازی است. البته کولرهای آبی هم گزینه مناسبی هستند اما بهرحال کولر گازی گزینه بهتری است چون خنکی آن بهتر است و هم راحت تر می توان میزان خنکی را تنظیم کرد. برای روزهای گرم در یک ویلا شما می توانید در زیر باد خنک کولرهای گازی بنشینید و لحظات آرام و دلچسبی را بگذرانید.

کولرهای گازی امروزه در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام از انها ویژگی های خودشان را دارند. برخی از این کولرها مرکزی هستند و برخی نیز کولرهای پنجره ای هستند که در پشت پنجره ها قرار می گیرند. شما بر حسب نیاز خود می توانید کولر مورد نظر خود را انتخاب کنید. کولرهای گازی مخصوصا در هوای شرجی و مرطوب شمال یکی از ضروریات در روزهای گرم هستند.

۲٫پنکه:

از دیگر وسایل ضروری برای ویلا در روزهای گرم می تواند پنکه باشد. پنکه شما می تواند سقفی یا دستی باشد. در هوای گرم پنکه ها می توانند گزینه بسیار خوبی برای خنک کردن شما باشند. دقت داشته باشید که خیلی از اوقات شما درون ویلا نیستید و ممکن است در حیاط ویلا باشید.

در جاهایی که باد کولر گازی به خوبی به شما نمی رسد، پنکه ها می توانند گزینه بسیار خوبی باشند و به خوبی شما را گرمای پیرامون شما بکاهند  و باعث شوند تا شما لحظات بهتر و خنک تری را بگذرانید. پنکه ها امروزه در انواع مختلف و سایزهای مختلف وجود دارند. شما می توانید بر حسب نیاز خود نوع مناسبی را انتخاب کنید.

۳٫فریزر:

در روزهای گرم در یک ویلا شما مطمئنا نیاز به جایی دارد که مواد غذایی خود را در آنجا نگه دارید. یک فریزر مناسب به خوبی می تواند این کار را برای شما انجام دهد و غذاها و نوشیدنی های شما را به خوبی از گرما حفظ کند. هر وقت که نیاز به خوردن یا آشامیدن پیدا کردید می توانید آنها را از فریزر بیرون بکشید و استفاده نمایید.

یادتان باشد که در روزهای گرم، احتمال فاسد شدن غذا و نوشیدنی بیشتر است پس فریزر مناسب یکی از ضروریات است که باید آنها را تهیه کنید. فریزر می تواند متعلق به یخچال شما باشد یا این که به طور جداگانه باشد.

۴٫چتر و سایه بان ویلایی:

یکی دیگر از وسایل ضروری که باید برای روزهای گرم ویلای خود تهیه کنید، چتر و سایه بان است. سایبان ویلایی یا سایبان چتری وسیله ای برای ایجاد سایه و مراقبت و محافظت از افراد و ماشین و دیگر چیزها در برابر گرما و حرارت در فضای باز است. مطمئنا زمانی که شما در فضای باز در ویلا در هوای گرم قرار می گیرید، دوست ندارید تا آفتاب شما را اذیت کنید. در اینجاست که چتر و سایه بان ویلایی می تواند به شما کمک کند.

شما در زیر این سایه بان ها می نشینید و لحظات خود را سپری می کنید. هم چنین از سایه بان ها می توانید برای محافظت از ماشین ها و دیگر وسایل خود در فضای باز بهره ببرید. امروزه مدل های مختلفی از سایه بان های ویلایی وجود دارد که شما می توانید انها را خریداری کرده و از آنها استفاده کنید.

۵٫کولر آبی:

در خیلی از موارد شما می توانید از کولر آبی برای ویلای خود بهره بگیرید. کولر آبی میتواند به خوبی فضای داخلی ویلای شما را خنک کند و باعث شود تا شما از گرما در امان بمانید. امروزه کولرهای آبی با توان های مختلف وجود دارد. این کولرها را می توان برای بخش های مختلف ویلا مورد استفاده قرار داد. هر چند که کولرهای آبی در فضای شرجی مانند کولرهای گازی خنک نمی کنند اما بهرحال می توانند وسیله ای خوب باشند.

اگر هزینه کولر گازی برایتان زیاد است پس کولر آبی وسیله ای ضروری برای شما خواهد بود. هر چند که اگر دوست دارید می توانید در کنار کولرگازی خود، کولر آبی نیز داشته باشید.

۶٫فن کوئل:

از دیگر وسایل ضروری که می تواند برای روزهای گرم در ویلا مورد استفاده قرار گیرد. این وسیله نه تنها هوای ویلای شما را خنک می کند از سوی دیگر در فصل های گرم نیز می تواند باعث گرم شدن ویلای شما شود. پس می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هر چند که باید بدانید که فن کوئل کارکرد کمتری نسبت به کولرهای گازی  یا آبی در سرمایش دارد اما بهرحال می تواند گزینه خوبی باشد.

روزهای گرم با وجود وسایل ضروری که هوایی خنک و محیطی مناسب را فراهم می کنند می توانند به روزهای خاطره انگیز در کنار خانواده و دوستان تبدیل شود. ویلا داشتن آرزوی دور از دسترسی نیست اگر هوشمندانه عمل کنید. 

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 180 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 16:28

چوب یکی از متریال‌های پرطرفدار برای طراحی خانه و ویلا است و به خاطر جذابیتی که می‌تواند به ساختمان بدهد، خیلی‌ها چه در طراحی سنتی و چه در طراحی مدرن به سراغ آن می‌روند. در این نوشته به سراغ طراحی با چوب رفته‌ایم.

ویژگی های ظاهری و دیزاین ویلا یکی از پر نکته ترین بخش های خانه است. چیزی که هر کسی وارد خانه ی شما می شود باید برایش جذاب باشد. بنابراین شما باید طرحی از پیش آماده داشته باشید تا نمای خانه بیش از پیش جذاب به نظر بیاید. نیاز به بررسی فکر بسیاری است. شما باید در ابتدا بدانید ویلا چند متر است و دارای چه بخش هایی است مثلا ویلایی با پذیرایی ۱۱۰ متری ۳ خوابه و دارای دو راهرو و آشپزخانه به صورت دوبلکس.

طراحی ویلا با دیزاین چوبی

خب این خانه از ۸ بخش تشکیل شده است که باید متناسب با هر بخش دیزاین را شروع کنید. راهرو به چه صورت باید دیزاین شود؛ پذیرایی و هر بخش از اتاق ها چگونه باید دیزاین چوبی شود و همچنین پله های اتاق دوبلکس می تواند مثلا چوبی باشد و این دیزاین به چه صورت است. همانطور که دیدید نیاز دارید که هربخش از خانه را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید.

بررسی انتخاب چوب از نظر سنتی

هنر چوب کاری یکی از قدیمی ترین هنر های برجای مانده در ایران است که بسیار دارای طرفداران خاص خودش می باشد. بسیاری از وسائل خانه های ما مانند، تخت، مبل، میز، میزغذاخوری، کتابخانه و… از چوب طراحی و ساخته شده اند. که این انتخاب به منظور زیبایی و مقاومت و سبک بودنش نسبت به دیگر مواد ها می باشد. بنابراین دیزاین چوبی هم یکی از انتخاب هایی است که می تواند خانه ی ما را جذاب تر و زیباتر از قبل سازد.

  • دیزاین چوبی در آشپزخانه

مسلما بخش چوبی در آشپزخانه ها استفاده از کابینت و یا میز ناهار خوری است که در انواع مختلفی ارائه می شود و شما می توانید با توجه به بودجه و سلیقه ی خود دیزاین چوبی آشپزخانه ی خود را انتخاب کنید. انتخاب کابینت در دیزاین چوبی ویلا دارای اهمیت است بنابراین از نهایت سلیقه ی خود برای انتخاب آن استفاده کنید و سعی کنید یکی از بهترین جنس های کابینت با رنگی فوق العاده امروزی را برای آن انتخاب کنید.

  • درست کردن شاهنشین در اتاق خواب و یا گوشه‌ای از پذیرایی

یکی دیگر از دیزاین های چشمگیری که می تواند بسیار جذاب باشد، ساخت شاهنشین است که معمولا در کنار پنجره ساخته می شود. شاه نشین که به صورت چوبی است می طلبد در کنار پنجره ای روبه منظره ای فوق العاده بی نظیری باشد که در حالی که دارید کتاب مورد علاقه ی خود را می خواهید قهوه ای میل کنید و از فضا لذت ببرید. توصیه داریم برای دیزاین ویلا از شاه نشین در اتاق خود استفاده کنید.

  • درب و پنجره های بزرگ چوبی

یکی از بهترین انتخاب ها برای ویلا با دیزاین چوبی می تواند انتخاب درب و پنجره چوبی بزرگ باشد. درب های بسیار زیبای چوبی برای ورود به ویلا وجود دارد که نمای ساختمان را بسیار جذاب می کند و انگار در کاخ مانند اربابان زندگی می کنید! حس خوب دیدن و تماشای منظره ی بیرون از پنجره ی چوبی بزرگ می تواند لذت بخش و بسیار خوب باشد. می توانید با نسبت پنجره های بزرگ هم نمای خانه را زیباتر سازید و هم حس خوب را بچشید. توصیه ی ما به شما این است که حتما این ایده را عملی کنید چرا که نتیجه ی آن را خواهید دید.

  • گذاشتن قفسه کتابخانه در بخشی از پذیرایی

این ایده را شاید در بسیاری از ویلا ها دیده باشید، با گذاشتن قفسه ی کتاب شما می توانید هم آثار هنری مانند مجسمه های زیبا را داخل آن بگذارید و هم می توانید کتاب های فوق العاده ای را در این کتابخانه بچینید و در منظر عموم قرار دهید، هم بار فرهنگی و علمی دارد و هم زیبایی خاصی به خانه ی شما می‌دهد، چینش خوب کتاب در کتابخانه و نوع انتخاب سبک کتابخانه و گذاشتن کتابخانه در بخش مهمی از پذیرایی بسیار در بهتر دیده شدن این ایده کمک می کند.

  • استفاده از اشیای چوبی

اگر هرچیزی دیدید جنس چوبی و غیر چوبی دارن، شک نکنید که بهتر است نوع چوبی آن را انتخاب کنید. استفاده از طرح ها و اشیای حتی کوچک و مینیمالیسم چوبی می تواند بسیار جذاب باشد. بنابراین سعی کنید در انتخاب خود این گزینه را برای دیزاین انتخاب کنید.

  • مبلمان و یا میز منبت کاری شده

یکی از هنر های فوق العاده زیبای ایرانیان در زمینه ی چوب می تواند منبت کاری باشد. این هنر بسیار قدیمی است و سال ها ایرانیان از آن برای تزئین چوب استفاده می کنند. می توانید میز و یا مبل هایی را به سبک منبت انتخاب کنید. این انتخاب می تواند بسیار در جذب افراد نسبت به دکوراسیون خانه ی شما موثر باشد.

مبل یا میز های منبت کاری شده به قدری زیبا هستند که چشم هر مخاطبی را به سمت خود جذب می کند. بازار مبلمان ایران پر از کالا های اروپایی است و شما برای خاص بودن و خاص نشان دادن دیزاین ویلای خود می تواند از هنر منبت استفاده کنید. یادتان باشد در چنین مواقعی باید خاص باشید چیزی که همه از آن استفاده می کنند نمی توانند ایده ی خوبی برای شما باشد، سعی کنید چیز هایی را انتخاب کنید تا بقیه از شما یاد بگیرند نه شما از بقیه!

  • استفاده از آلاچیق در حیاط ویلا

علاوه بر داخل خانه که برگرفته از چوب است، سعی کنید در حیاط هم از سازه های چوبی استفاده کنید، یک آلاچیق چوبی و باربیکیو چوبی می تواند ایده ی خوبی در حیاط ویلا باشد.

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 118 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 13:58

طراحی ویلای دوبلکس پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و قبل از اینکه شروع به طراحی این نوع از ویلا کنید، لازم است به مواردی توجه کنید که ممکن است در ویلای عادی توجه به آن‌ها الزامی نداشته باشد. در این نوشته به سراغ همین نکات می‌رویم و با هم مرور می‌کنیم که چه سوالاتی باید قبل از طراحی از خودتان بپرسید.

چه موقعیتی را می پسندید؟ محیطی ساکت، محیطی شلوع، میحط شهری یا روستایی؟ همه ی این ها برای طراحی ویلای دوبلکس می تواند بسیار سوالات مهمی باشند. با ما همراه باشید.

  • موقعیت مکانی و زمانی

در مرحله ی اول زمینی که خریداری کرده اید و یا می خواهید خریداری کنید، باید مشخص باشد. وقتی زمین مشخص شد نشان می دهد که شما چه موقعیتی را برگزیده اید. موقعیتی که در داخل شهر است و به بسیاری از امکانات شهری دسترسی دارد. به عنوان مثال بازارچه، فروشگاه، بیمارستان و… اگر در محیطی طبیعی مثلا در روستا و یا محیط بکری را انتخاب کرده اید باز هم باید به فکر امکاناتی که نیاز شما است توجه کنید.

برای خرید ویلا در تالش با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

  • آب و هوای مناسب

در نظر داشته باشید، چه آب و هوایی برای شما سازگار است. مناطق ایران به موقعیت های جغرافیایی کوهستانی، جلگه ای، گرم خشک، جنگلی و… تقسیم می شود. محیط هایی سرد یا گرم. محیط هایی که از دود کارخانه ها فضای سالمی نیستند، یا موقعیت هایی که به منظور وجود فاضلاب ها فضا را بد بو می کنند و… برای اینکه طراحی ویلای دوبلکس شما بدون نقص بود باشد این نکات را در نظر بگیرید، شاید روزی به فکر فروش ویلای خود افتادید. بنابراین این نکته مطمئنا جز گزینه های مهم طراحی ویلای دوبلکس است.

  • ویو و منظره 

قطعا هرکسی که به طراحی ویلای دوبلکس می پردازد، این طراحی به منظور امکانات تفریحی و رفاهی است. در حقیقت می توان آن را یک نوع امکان تفریحی دانست. سعی داشته باشید محیطی را از نظر ویو انتخاب کنید که باب میل شماست. در حقیقت این ویو می تواند جنگل، دریا، آبشار، رودخانه، منظره های طبیعی، شالیزار های شمال ایران، کوه و… باشد.

موقعیت مکانی این چنینی بر روحیه ی شما تاثیرگذار است و می توانید از آن لذت ببرید. در محیط های کوهستانی هوا در تابستان هم گرم است. در محیط های شرجی مانند گیلان و مازندران تابستان های گرمی خواهید داشت. البته باران را هم در نظر بگیرید که مخصوصا در گیلان بارندگی بسیار زیاد است.

 

  • طراحی فضای داخلی ویلای دوبلکس

کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد که فضای داخلی ویلای دوبلکس را چگونه طراحی کنید. می توانید، سالن ورزشی، سالن سینمای خانگی، سالن برگزاری مهمانی به منظور رقص و پایکوبی، خال مخصوص برای میهمان های ویژه،  اتاق مطالعه، اتاق کار، اتاق امن جایی ضد انفجار و ضد زلزله و سرقت، اتاق خواب مخصوص افراد خانواده را تعبیه سازید.

  • طراحی حیاط ویلا دوبلکس

بعد از اینکه موقعیت را یافتید و ویوی مورد نظرتان را پیدا کردید. نیازمند این هستید که به طراحی حیاط ویلا بپردازید. سنگ فرش کردن حیاط یکی مهم ترین کار هایی است که در طراحی ویلای دوبلکس به شما کمک می کند تا بتوانید فضای زیبایی را در حیاط خانه ی خود ایجاد سازید. مورد بعدی کاشت درخت و گل می باشد. باغچه ای در نظر بگیرید و شروع به کاشت گل کنید. می توانید نهال های درخت میوه بکارید و یا درخت کاج که همیشه سبز رنگ است.

درست کردن آلاچیق و باربیکیو هم یکی از مواردی است که می تواند به شما برای اینکه یک روز خوب را در کنار خانواده به خوردن و نوشیدن چای و آجیل و یا میوه داشته باشید کمک کند. باربیکیو هم برای کباب زدن می تواند بسیار گزینه ی خوبی باشد. ساخت پارکینگ برای ماشین، برای ماشین خود مکانی را درنظر بگیرید. ساخت انباری در حیاط خانه به منظور گذاشتن وسائل تفریحی مانند دوچرخه و یا چوب ماهی گیری و… می تواند مورد مهمی باشد.

گذاشتن لامب های زیبا برای تزئین حیاط هم یکی از مهم ترین ها است که می تواند فضای ویلا را زیبا سازد. گذاشتن آبنما و آتش دان هم یکی دیگر از توصیه های ما برای دیزاین و طراحی ویلای دوبلکس شما است که به منظور زیبایی دادن به فضای باغ ویلا و یا به منظور زیبایی دادن به حیاط ویلا می تواند کاربردی باشد. این دو گزینه می تواند در فصل های مختلف استفاده شود. آبنما برای تابستان و آتش دان برای زمستان است.

زمستان 

اگر خواستید در زمستان به حیاط بروید و کمی قدم بزنید آتش دان سرما را کم می کند و یا اگر در تابستان هوا گرم بود و شما خواستید کمی خنک شوید مسلما آبنما می تواند فضا را برای شما خنک تر سازد. هر کجا که آب باشد فضا خنک تر می شود. اگر با تمامی این دیزاین ها و طراحی هایی که داشتید باز هم فضایی بلا استفاده داشتید می توانید یک استخر خانوادگی در آنجا احداث کنید.

مسلما گذاشتن استخر می تواند باعث شود تا قیمت خانه ی شما گران تر هم شود. اگر روزی خواستید ویلای خود را بفروشید، با این همه امکانات خیالتان راحت تر هم خواهد بود. طراحی ویلای دوبلکس تماما به سلیقه ی شما بستگی دارد، می توانید گزینه هایی را خودتان با خلاقیتی که دارید برای طراحی ویلای دوبلکس اضافه کنید.

  • باغ یا روف گاردن

روف گاردن یا باغ هم یکی از ایده هایی برای طراحی ویلای دوبلکس شما است که فضایی سبز را بر روی سقف یا تراس برای شما ایجاد می کند این فضا از گلدان و آلاچیق و آبنما تشکیل شده است که حس خوب و آرامش بخشی را به شما خواهد داد. روف گاردن می تواند برای شما مکانی  عالی باشد تا در کنار خانواده ی خود غذایی خوشمزه صرف کنید. خیلی امکانات دیگری هم وجود دارد که می توانید درون روف گاردن خود بگذارید یکی از آن امکانات گذاشتن اسپا است که آب گرمی است که برای از بین خستگی بسیار کاربردی است.

 

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 120 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 13:51

یکی از چیزهایی که نقش مهمی در وضعیت دکوراسیون داخلی ویلا ایفا می‌کند، پارتیشن‌بندی آن است. استفاده از یک سیستم پارتیشن‌بندی مناسب می‌تواند فضاهایی را برایتان ایجاد کند که در نقشه اولیه ویلا در نظر گرفته نشده‌اند و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم این پست را تا انتها بخوانید. چون در آن قرار است بهترین روش‌های پارتیشن بندی ویلا را با هم مرور کنیم.

می توانیم استفاده از انواع پارتیشن ها را نوعی طراحی دکوراسیون دانست. اگر کمی سلیقه به خرج دهید و نگاه ریز بینانه نسبت به محیط اطراف خود داشته باشید می توانید این سبک را ارائه کنید. اگر اهل مطالعه هستید با پارتیشن می توانید فضایی برای مخصوص کتاب استفاده کنید و… تمامی این انتخاب ها بستگی به نیاز شما و سلیقه ی شما دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

استفاده از انواع پارتیشن بندی ویلا

پارتیشن ها دارای انواع مختلفی می باشند؛ ۱_ ثابت ۲_ متحرک

با توجه به کاربردی و با توجه به میزان سلیقه ای که می گذارید می توانید انتخاب کنید. نوع ثابت پارتیشن بندی به صورتی است که بر بخشی از زمین که خودتان انتخاب می کنید پیج می شود و همانطور که از اسمش پیدا است شما نمی توانید آن را تغییر دهید. اما پارتیشن بندی متحرک به صورتی است که قابلیت جابه جا شدن در آن وجود دارد و می توانید آن را به مکان های دیگری از خانه منتقل سازید.

  • پارتیشن بندی چوبی برای ویلا

یکی دیگر از سبک های فوق العاده که می تواند فضا را برای شما بسیار دل انگیز و زیبا سازد، استفاده از پارتیشن هایی از جنس چوب است و یا وسائل چوبی بسیار فضا را زیبا می‌کند و می تواند سلیقه هر کسی باشد. پارتیشن بندی ویلا با چوب دارای طرح های متنوعی است و نقوش فوق العاده ای برای آن وجود دارد به عنوان مثال می توانید از پارتیشن هایی به سبک معرق هم استفاده کنید که بر روی پارتیشن ها انجام می گیرد. البته پارتیشن های چوبی سبک های ساده هم دارند که بنا به سلیقه و استفاده و نیاز شما ارائه می گردد. پارتیشن های چوبی تاشو برای ویلا وجود دارد که می توانید راحت تر از آن استفاده کنید.

  • پارتیشن بندی شیشه برای ویلا

این نوع پارتیشن بسیار فضای زیبایی را در ویلای شما ایجاد می کند که از نوع پارتیشن بندی ثابت است. از این سبک از آن جهت استفده می کنند که برخی اوقات افراد نمی خواهند که چشم انداز وسیع و یا گسترده ی ویلا برهم بخورد بنابراین از این سبک استفاده می شود. اگر شما هم چنین نظری دارید می توانید از این پارتیشن استفاده کنید. پارتیشن شیشه ای نور را از خود عبور می‌دهد همین امر باعث درخشان شدن و پر نور شدن فضای مورد نظر می شود.

استفاده از پارتیشن شیشه ای برای همین موضوع بین افراد مختلف از جایگاه خوبی برخوردار است و از نظر قیمت و هزینه، گران نیست. نصب پارتیشن شیشه ای آسان است و البته توصیه ی ما به شما این است که حتما از افراد متخصص برای نصب آن کمک بگیرید. از آن جایی که این پارتیشن از نوع ثابت است باید به زمین پیچ شود، بنابراین نیاز به فردی متخصص دارد.

  • پارتیشن بندی کرکره ای برای ویلا

سبک دیگری که وجود دارد، سبک کرکره ای است که این سبک هم بسیار بین افراد طرفداران و محبوبیت خاصی پیدا کرده است. این نوع پارتیشن ها به صورت پنجره های کرکره ای هستند که با توجه به ویژگی هایی که دارند نوع ساخت متریال های آنان با یک دیگر فرق دارد. کرکره های فلزی، چوبی، شیشه ای وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

اگر می خواهید زاویه دید پارتیشن های ویلا را نسبت به مکان مورد نظر که در آن جا قرار دارید کور کنید و کرکره ها را بکشید. یا می توانید در صورت نیاز کرکره را باز کنید تا نور کافی دریافت نمایید.

  • پارتیشن بندی ریلی در ویلا

نوع دیگری از پارتیشن بندی ها، پارتیشن بندی ریلی است که بسیار به سبک پارتیشن بندی کشویی شباهت دارد. در این سبک می توانید ریل مورد نظر خود را در بخشی از ویلا یا خانه ی خود قرار دهید و برای باز کردن یا بسته کردن آن این پارتیشن را حرکت دهید. جداکننده ای که در ریل ها استفاده می شود از فلز یا شیشه هستند. از دیگر متریالی که در این سبک وجود دارد پی وی سی است.

پارتیشن بندی ریلی یکی از مهم ترین گزینه هایی است که بخش هایی از ویلا را به راحتی از یک دیگر جدا می سازد و می تواند دوباره به حالب های اولیه ی خود باز گردد. 

  • پارتیشن پرده ای در ویلا

اگر دوست دارید بخش های مختلفی از ویلا را از یکدیگر جدا سازید می توانید از پارتیشن های پارچه ای استفاده کنید.

پارتیشن های پارچه ای و یا پرده ای بسیار نرم ولطیف هستند و یک نمونه ای از متریال جدیدی در پارتیشن بندی محسوب می شود. اگر دوست داشته باشید که فضای خاص برای خود ایجاد نمایید توصیه ی ما به شما استفاده از پارتیشن بندی پارچه ای است که البته لازم به ذکر است که عایق صوتی نیست اما برای سالن های غذاخوری و اتاق پذیرایی بسیار استفاده می گردد.

  • پارتیشن فلزی برای ویلا

یکی دیگر از انواع پارتیشن ها، پارتیشن فلزی است که از جمله روش هایی جدید است. اگر می خواهید خیلی جدی و به سبکی جدید عمل کنید، برای پارتیشن می توانیم به شما پارتیشن بندی فلزی را توصیه کنیم. پارتیشن بندی فلزی جز پارتیشن های ثابتی است که به علت وزن بالا قابل حرکت نیستند و باید در یک ناحیه پیچ شوند.

پارتیشن های فلزی بسیار زیبا هستند و دارای طرح های فوق العاده ای هستند. اگر دوست دارید که ویلای خود را به تزئینات سبک جدیدی اختصاص دهید می توانید از پارتیشن های فلزی استفاده کنید. انتخاب انواع پارتیشن ها بستگی به شما دارد که سلیقه ی شما چگونه است. با این مطالب گفته شده احتمالا انتخاب برای شما آسان تر می شود.

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 131 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 13:36

اولین چیزی که توجه کسی که از جلوی ویلا رد می‌شود یا به قصد خرید یا اجاره به آن نگاه می‌کند را جلب می‌کند، بدون شک نمای ویلا است. در این نوشته می‌خواهیم انواع نماهای ویلا را با هم بررسی کنیم و ببینیم نمای ویلای شهرکی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد.

انتخاب نمای ویلا شهرکی دارای اهمیت است زیرا هم توجه بینندگان را بابت طرح خاص خود جلب می کند و هم با توجه به شیک بودن می تواند، امکاناتی را که دارد را هم در معرض نمایش بگذارد. موردی که بسیار در طراحی اهمیت دارد، نمایی است که با کارایی خود بتواند از آلودگی صوتی جلوگیری کند، و در برابر هوای گرم و یا سرد مقاومت خوبی را از خود نشان دهد. وجود نما دارای اهمیت است زیرا می تواند استحکام و طول عمر بنا را تضمین سازد. بنابراین به این مهم توجه داشته باشید.

در ادامه مقاله می خواهیم نماهای مناسب ویلا شهرکی را برای شما برشماریم، با ما همراه باشید.

  • نمای ویلا کلاسیک

نمای ویلا کلاسیک ایرانی و بومی، یکی از بهترین نوع هنر است که می تواند بسیار زیبا باشد، طرح کلاسیک بسیار به نوع سلیقه ی ما ایرانی ها نزدیک است و می تواند دارای ارزش بسیاری باشد. مسلما انتخاب یک طرح زیبا و در خور شان ما امری مهم است که در هر صورت نیاز ما را برای انتخاب یک طرح سنتی و کلاسیک معماری برآورده می سازد. معمارانی که در این حیطه فعالیت دارند، بسیار قابلیت های ویژه ای در نوع پیاده سازی نماهای استاندارد دارند که از نظر طراحی توانسته است به سبک خود یعنی کلاسیک بسیار شباهت داشته باشد. این مهم به این منظور است که می دانیم مهارت های بسیار خاصی را می طلبد.

در نمای مناسب ویلا شهرکی به شما کلاسیک بومی و ایرانی را پیشنهد می کنیم که این نوع طراحی در این مجموعه وجود دارد که با کمک بهترین طراحان نمای ایرانی مورد توجه و استفاده قرار گرفته است. ما در معماری باستان، اتفاقا بسیار خوبی را رقم زده ایم که نقش مایه های آن امروز می تواند مورد توجه بسیاری از معماران از نظر معنا گرایی و شیوه ی سبک مدرن الهام گرفته شود. علاوه بر معماری ایران باستان می توانیم به تمدن های دیگری چون یونان و روم هم اشاره داشته باشیم که به عنوان طرحی کلاسیک در دنیای امروز است که وام دار معماری ایران باستان است.

معماری کلاسیک

در معماری کلاسیک می توانیم به پنجره های بزرگ و بام شیب دار، سایبان، ایوان، نورگیر، رنگ های بسیار زیبا اشاره داشته باشیم که این نما بسیار مورد توجه ما ایرانی ها از نظر ترکیبات زیبایی که دارد، قرار گرفته است و لوکس است. اگر می خواهید انتخاب خوبی را داشته باشید، توصیه ی ما به شما انتخاب نماهای مناسب ویلا شهرکی به سمت ایرانی و بومی است. نوع دیگری از سبک کلاسیک وجود دارد که به آن اروپایی و یا غربی می گویند که این سبک هم بسیار مورد توجه ایرانی ها گرفته است.

اگر می خواهید نمایی مجلل و مدرن اروپایی را تجربه کنید، این سبک می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. در این نما می توانیم به سنگ های با ارزشی که نمای رومی هستند اشاره کنیم که فضا را بسیار زیبا و مدرن می کنند. برای طراحی چنین نمای از متریال های بسیار با کیفیتی استفاده می شود که اجرا می گردد.

  • نمای ویلا به سبک مدرن و تلفیقی

یکی دیگر از نماهای مناسب ویلا شهرکی، نمای مدرن تلفیقی است که با توجه به تنوع انواع طراحی ها و باتوجه به تکنولوژی که وجود دارد این طرح ها دارای ایده های مناسبی هستند. و می تواند بسیار کاربردی و مناسب ما باشد. بهترین ابزار ها، بهترین مصالح در سبک مدرن استفاده می گردد. که این طراحی ها نمای فوق العاده ای را ایجاد می کند. در حقیقت این طراحی نشان دهنده ی ذهنیت خلاق طراحان و معمارینی است که توانسته است. فضایی شکیل را با نمای مدرن و تلیقی ایجاد کنند.

این ترکیبات می توانند به شما در صرفه جویی از هزینه ها کمک کنند و محدودیت ها را کمتر کنند. این نما در بسیاری از مراکز تجاری و اداری وجود دارد. و با توجه به ویژگی و زیبایی که دارد می تواند نشان دهنده ی مفاهیم بسیار خوبی باشد. و بینندگان را مجذوب خود سازد.

اگر می خواهید خاص باشید و بهترین ها برای شما باشد، با کمی تحقیق وسرچ کردن درباره نمای مدرن و تلفیقی می توانید. دریابید که این سبک از سلیقه چقدر می تواند به لاکچری بودن خانه ی شما کمک کند. و چه فضایی را برای شما رقم خواهد زد.

  • نمای ویلا به سبک ساحلی

یکی دیگر از سبک هایی که می تواند توجه شما را به سمت خود جلب سازد. سبک ساحلی است، از این سبک در کنار دریا استفاده می شود. که معمولا رنگ های روشنی در طراحی آن می توان انتخاب کرد.

در این سبک شما زیبایی بسیاری میبینید که توجه هر بیننده ای را به سمت خود جلب می کند. در ثانی کاربردی و کارایی این سبک در کنار ساحل دریاست. اگر ویلایی در کنار دریا می خواهید بسیازید. می توانید از این سبک بهره مند گردید، از این انتخاب هرگز پشیمان نخواهید شد.

  • نمای ویلا به سبک روستا

یکی دیگر از نماهایی که می توانید از آن استفاده کنید که هم بسیار زیبا و هم بسیار معروف است؛ نمای خانه های روستایی است. با کمک این نما می توانید فضایی را ایجاد کنید که انگار در یک روستای زیبای خوش آب و هوا زندگی می کنید! این فضا به شما کمک می کند تا احساس ارامش خوبی داشته باشید و از المان های سنتی این سبک از ویلا لذت ببرید. بسیاری از افراد از این سبک بهره می برند و یکی از اولویت های انتخاب آنان نمایی از جنس چوب و یا آجر است.

 

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 145 تاريخ : چهارشنبه 22 تير 1401 ساعت: 17:07

یکی از چالش‌های بزرگی که صاحبان ویلا در فصل‌های گرم با آن مواجه می‌شوند، خنک کردن ویلاست. هرچقدر هم ویلا بزرگ‌تر باشد، این چالش بیشتر می‌شود. در این نوشته می‌خواهیم به شما کمک کنیم که بهترین وسایل سرمایشی را برای ویلایتان انتخاب کنید.

حتی برای اینکه انتخاب کنید از چه کولری با چه قدرتی استفاده کنید باید ویژگی های چون تابش خورشید را در نظر بگیرید. در کل استفاده از کولر دارای هزینه است؛ چه در حین خرید برای ویلای شما که بستگی به متراژ ویلا دارد که چند کولر در آن کفایت می کند، و چه در زمانی که شما باید هزینه هایی برای تعویض فیلتر و سرویس دهی پرداخت کنید. هزینه هایی مانند پول برق و پول آب هم جای خود دارد.

نکته ی دیگری که باید در نظر بگیرید این است که در چه منطقه ای ویلا دارید؟ مثلا اگر در تهران زندگی می کنید اما ویلای شما در گیلان یا مازندران است باید بدانید که آب و هوا در این مناطق شرجی است و کسی در مناطق شمالی ار کولر آبی استفاده نمی کند. بنابراین خواه ناخواه شما در ویلا های شمال رطوبت دارید و باید از سیستم هایی استفاده کنید که دمای داخل خانه را در سطح نرمال نگه دارد و رطوبت را در داخل ویلا کمتر سازد.

 بنابراین این نکات می تواند به شما برای انتخاب یک کولر و یا وسائل سرمایشی در ویلا کمک کند. در این مقاله می خواهیم روش های مهمی که در انتخاب یک وسیله ی سرمایشی دارای اهمیت است را بیاموزیم، با ما همراه باشید.

سیستم سرمایشی چه کارایی دارد و چه سیستمی است؟

همچنین سیستم سرمایشی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید فضای خانه را تغییر دهید. سیستم سرمایشی در حقیقت با تولید سرما می پردازد تا بتوانید محیط مناسبی را برای خود ایجاد نمایید. شهر های بسیاری وجود دارد که هوای بسیار گرمی دارند و داشتن کولر به منظور خنک کردن فضا، بسیار اهمیت دارد. چرا که وجود گرما باعث می شود تا بیماری هایی در ما مانند گرمازدگی و یا خون دماغ شدن اتفاق بیوفتد. بسیاری دیگر بیماری ها وجود دارد که به صورت مادر زادی در افراد است و افراد نیاز دارند محیطی خنک داشته باشند. 

در ادامه با یک دیگر به بررسی وسائل سرمایشی می پردازیم.

  • چیلر و فن کویل

یکی از مواردی که می تواند بسیار مناسب محیط ویلا با هر متراژی باشد، چیلر و فن کویل است. چیلر و فن کویل می تواند به شما کمک کند تا دما و رطوبت داخل خانه کاهش پیدا کند، همچنین دارای صدای بسیار کمی است که آزار دهنده و اذیت کننده نیست. چیلر مانند یونیت و دستگاهی خارجی، فن کویل ها را با نشانه ی یونیت های داخلی به آن متصل می کند. در هر قسمت از ویلا اگر از فن کویل استفاده کنید می تواند به شما کمک کند تا دمای آن بخش را تغییر دهید. با خاموش کردن تهویه می توانید ببینید که بخش های دیگر سیستم در حال کار کردن هستند.

امکان دیگری که درباره ی چیلرها وجود دارد این است با اضافه کردن بویلر می توان سیستم آن را به سیستم گرمایشی تغییر داد. بنابراین این امکان وجود دارد تا از آن به صورت دو منظوره استفاده کرد.

چیلر فن کویل

همانطور که میبینید چیلرو فن کویل می تواند انتخاب ایده آلی برای ویلای شما با تمام ویژگی هایی که دارد باشد. در حقیقت با قرار گرفتن این سیستم در تهویه های مرکزی می توان دریافت که سرد شدن سیال در یونیت مرکزی و انتقال برودتی که از آن حاصل می گردد با کمک لوله ها و کانال هایی که وجود دارد کل ویلا را می تواند به دمای خنکی برساند. توصیه ی ما به شما این است که از چیلر یا فن کویل استفاده کنید. مسلما انتخاب منطقی خواهد بود.

قدرت بالا و دوکارگی، آلودگی کم، ابعاد های متفاوت از جمله ویژگی های مهم و مزایای خوب چیلر است اما طول عمر پایین و امنیت کم و امکان نصب در فضای باز می تواند معایب آن باشد. بنابراین برای خریدی درست و منطقی این موارد را هم در نظر بگیرید و توجه داشته باشید.

  • انتخاب اسپیلت برای ویلا

با توجه به موقعیتی که برای ویلا انتخاب کرده اید می توانید، از اسپیلت استفاده کنید، اسپیلت ها دارای قدرت بسیار خوبی برای خنک کردن محیط هستند، و هر چه در سایز های بزرگتری باشند، قدرت بالا تری هم دارند، هرچه که زمان می گذرد اسپیلت ها بهتر از قبل می شوند و امکانات خوبی را از خود نشان می دهند.

بنابراین می تواند برای شما از این نطر انتخاب خوب و موثری باشد، اما برای خرید اسپیلت آن هم برای ویلا باید نشان مصرفی آن را مورد بررسی قرار دهید و متراژ خانه را در نظر بگیرید. در کل هزینه ی مصرف اسپیلت بسیار بالا است و باعث می شود هزینه ی زیادی را بپردازید.

  • داکت اسپیلت

از همین جا، باید اشاره داشته باشیم که خرید داکت اسپیلت خریدی منطقی و درستی نیست زیرا شرایط مطلوبی را ندارند. همچنین باید کانال کشی های دقیق و زیادی برای آن درنظر بگیرید. داکت اسپیلت ها صدایی دارند که بسیار گوش خراش و عذاب آور است بنابراین از این بابت هم نمی تواند انتخاب خوبی باشند.

مورد دیگری که درباره ی داکت اسپیلت ها باید اشاره داشتیم، تنظیم دما است. شما برای تنظیم دما نمی توانید هر قسمت خانه را آنطور که می خواهید تنظیم کنید، فقط باید از یک دمای یکسان همه جا برخودار باشند. این ویژگی هم بسیار ضعیف است و از نمره ی رضایت مشتریان کم می کند، همچنین افزایش برق هم ممکن است وجود داشته باشد. 

انتخاب یک کولر مناسب به عنوان یکی از وسایل سرمایشی ویلا دارای چه ویژگی هایی است؟

  • انتخاب کولر با صرف انرژی بسیار کم یا کم مصرف

  • کم صدا

  • دارای امکاناتی مناسب با شرایط ویلا

  • قیمت مناسب

  • کاربردی و قابل استفاده

  • خریدی مناسب با شرایط ویلا بر حسب قدرت موتور و متراژ ویلا

 

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 197 تاريخ : چهارشنبه 22 تير 1401 ساعت: 17:01

در این نوشته می‌خواهیم به سراغ وسایل تفریحی‌ای برویم که با قرار دادن یا فراهم کردن آن‌ها در ویلا، می‌توانید تجربه حضور در ویلایتان را تا حد چشمگیری بهبود ببخشید.

۱_ استخر خانوادگی

شاید کمتر کسی باشد که از استخر خوشش نیاید و خواهان ایجاد استخر در حیاط خانه نباشد. استخر بسیاری از کودکان و نوجوانان و جوانان را سر ذوق می آورد که بتوانند یک تفریح سالم و لاکچری داشته باشند. استخر خانوادگی همانطور که از اسمش پیدا است، نیازی نیست آنچنان بزرگ باشد، بلکه در حدی که خانواده ی شما در آن آبتنی کنند.

فکرش را بکنید تابستان باشد و هوای گرم شمال، تنها چیزی که طلبیده می شود استخری است که آب خنکی داشته باشد و در عین حال که بدنتان درون آب استخر خنک می شود، از ویتامین دی هم برخوردار می شوید و لذت می برید. بنابراین می توان اشاره داشت که یکی از روش های تفریح سالم برای هر خانواده داشتن استخر محض آب تنی در روز های گرم سال است.

۲_ درست کردن یک زمین فوتبال کوچک

اگر شما دختر یا پسری دارید که به بازی فوتبال علاقه مند است می توانید یک مکان کوچکی را برای درست کردن یک زمین فوتبال اختصاص دهید. اگر زمین به مقدار کافی دارید و می دانید که می تواند بخشی از این زمین را به ایجاد یک محیط برای فوتبال اختصاص دهید، خب سریع دست به کار شوید.

درست کردن زمین فوتبال اصلا سخت نیست، تنها چاره اش گذاشتن چمن مصنوعی است با خط کشی و دو دروازه برای فوتبال. اگر یه همچین فضایی را درست کنید، کودک شما اگر نوجوان یا جوان هم بشود می تواند در زمین فوتبال بازی کند، بنابراین این مورد هم می تواند یکی از گزینه های تفریحی برای ویلای شما باشد.

۳_ گذاشتن تور بسکتبال و یا تور والیبال

اگر طرفدار بازی بسکتبال یا والیبال هستید می‌توانید یک زمینی را در حیاطتان در نظر بگیرید برای گذاشتن تور. تور بسکتبال نیازی نیست آنچنانی باشد، تنها کافی است که یک تور بسکتبال بگذارید و شما و دوستانتان توپ درون آن بیاندازید. اما تور والیبال نیاز به جمعیت بیشتری برای بازی دارد و زمین قابل توجهی را هم باید برای گذاشتن تور اختصاص دهید. در هر صورت انتخاب شماست که چه چیزی را برای بازی مدنظر قرار دهید. وسایل تفریحی ویلا

هر چیزی که نیاز و یا خواست و علاقه ی شما باشد می توانید به عنوان تفریح در حیاط خود بگذارید. حالا این تفریح می تواند یا تور بسکتبال باشد یا تور والیبال.

۴_ درست کردن باشگاه اختصاصی برای ویلا

اگر شما شخصی هستید که همیشه باشگاه می روید و اصلا دوست ندارید روزی که برای تفریح به بیرون می روید هم باشگاه را ترک کنید، می توانید به شما درست کردن باشگاه اختصاصی برای ویلا را پیشنهاد دهیم. درست کردن باشگاه هم یک نوع تفریح برای شما خواهد بود. می توانید وسائل مورد نیازی که برای باشگاه نیاز دارید را تهیه کنید و با گذاشتن چند دستگاه مهمی که بیشترین استفاده را از آن می برید درون باشگاه بگذارید و ورزش کنید.

۵_ فوتبال دستی یا میز پینگ پونگ

یکی دیگر از ورزش هایی که در بچگی شاید اکثر ما با آن خاطره داریم، بازی فوتبال دستی است. می توانید فوتبال دستی درون حیاط ویلای خود بگذارید و بازی کنید. بازی فوتبال دستی ۲ یا ۴ نفره است. می توانید این بازی را با خانواده یا دوستان خود بازی کنید. میز پینگ پونگ هم جای زیادی را برنمی‌گیرد. بلکه می توانید یک میز پینگ پونگ تهیه کنید و اگر طرفدار این بازی جذاب هستید با افراد خانواده و یا با دوستان خود بازی کنید. 

۶_ گذاشتن دارت

یکی دیگر از بازی هایی که بسیار جذاب است، دارت است. دارت یکی از بازی هایی است که در دوران کودکی شاید بازی کرده باشیم. می توانید یک مکان کوچکی را برای بازی دارت در نظر بگیرید و در ویلای خود یک دارت بگذارید. این بازی هم چند نفره به صورت نوبتی می تواند توسط شما و خانواده ی شما و یا دوستانتان انجام گیرد. به گذاشتن دارت در حیاط ویلای خود فکر کنید. وسایل تفریحی ویلا

۷_ ترامپولین و تاب بازی

ترامپولین بین دختران و پسران بسیار طرفداران دارد و اکثر بچه ها از ترامپولین خوششان می آید. وسیله ترامپولین انواع مختلفی دارد، یکی از بازی هایی است که هم برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان می تواند بازی فوق العاده جذابی باشد. ترامپولین همان بازی پرشی است که بسیار هیجان انگیز است و می تواند تایم زیادی از روز شما را در بربگیرد و شما را بسیار هیجانی کند.

گذاشتن تاب هم یکی دیگر از کار هایی است که بستگی به میزان خلاقیت شما و فضایی که دارید، دارد. بنابراین اگر دوست دارید کتابی مطالعه کنید و یا فیلمی تماشا کنید واقعا می چسبد که بر روی تاب بنشینید و در فضای حیاط به فعالیت های خود بپردازید. تاب هم می تواند یکی از گزینه هایی برای تفریح در ویلا شما باشد.

۸_ اسکیت یا دوچرخه سواری در فضای دلباز باغ

اگر فضایی باز در حیاط خود دارید و دوست دارید که اسکیت یا دوچرخه سواری کنید، می توانید با گذاشتن یک دوچرخه یا اسکیت به عنوان وسیله تفریحی در ویلا، هر وقت که به تفریح می آیید، از آن به عنوان وسیله ای استفاده کنید. استفاده از هر وسیله ای از سوی شما به عنوان تفریح در ویلا کاملا بستگی به شما و شرایط ویلای شما دارد که می توانید با نیازی که دارید این کار را عملی سازید.

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 395 تاريخ : چهارشنبه 22 تير 1401 ساعت: 17:00

انتخاب میز کنسول مناسب برای ویلا می‌تواند نقش چشم‌گیری در زیبای ویلای شما ایفا کند. در این نوشته می‌خواهیم اول توضیح بدهیم میز کنسول چیست و بعد انواع آن را با هم مرور کنیم.

به میز کنسول، میز آینه هم می گویند که در پذیرایی و اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر بررسی کاربردی باید بگوییم که میز کنسول برای گذاشتن گلدان، قاب عکس و… مورد استفاده ی اشخاص قرار می گیرند.

بهترین میز کنسول ویلا

آینه کنسول در انواع مختلف از نظر جنس و اندازه و طراحی ارائه گشته اند که در ادامه ی مقاله به بررسی تمامی آن ها خواهیم پرداخت. همچنین باید اشاره داشته به استفاده ی کاربردی دیگر میز کنسول، که در راهرو های باریک خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ همین امر به دلیل وجود میز کنسول باعث بزرگ ترنشان دادن راهرو ها و یا محیط های کوچک خواهد بود. با ما همراه باشید.

کاربرد میز کنسول ویلا

میز کنسول در خانه دارای کاربرد های گوناگونی است که بستگی به شما دارد. از میز کنسول نگهدارنده به عنوان قرار دادن وسائل استفاده می شوند. میز کنسول های نوشیدنی هم برای استفاده از خوراکی ها نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرند. میز کنسول دکوری هم در پذیرایی استفاده می شود و بیشتر جنبه ی تزئینی دارد. با توجه به نیاز خود می توانید انواع آن را خریداری کنید.

انواع سبک میز کنسول ویلا

همانطور که در مطالب فوق گفته شد، میز کنسول ها در اواع مختلفی ارائه می گردند که همین امر نشان دهنده ی کاربرد مهم و گسترده ی میز کنسول است. مسلما شما با سلیقه ی خودتان خانه و یا ویلای خود را دیزاین کرده اید. سبک های سلطنتی، مدرن، کلاسیک، سنتی، ترکیبی و… از جمله دیزاین هایی هستند که شاید یک کدام از آن ها مورد پسند شما بوده است.

همین امر هم در انتخاب میز کنسول دارای اهمیت است زیرا باید طبق سبکی که چیده شده است میز کنسول خود را انتخاب کنید.

انتخاب میز کنسول ویلا از نظر بررسی سبک ها عبارت اند از:

۱_ سلطنتی

یکی از سبک های فوق العاده تجملاتی برای خانم های شیکی است که مناطل خود را به این سبک دوست دارند دیزاین کنند. میز کنسول سلطنتی در انواع طرح های مختلفی ارائه می گردد که برای ساخت آن ها از چوب های تیره مانند قهوه ای سوخته و یا چوب های متوسط فندوقی استفاده می گردد.

در طراحی سلطنتی میز کنسول می بینید که بسیار هنرمندانه این میز ها طراحی شده اند، و از هنر منبت کاری، چوب های خراطی شده، پایه های کار شده، استفاده از دسته های برنجی و… استفاده شده است. اگر علاقه مند به داشتن میز کنسول به این زیبایی و هنرمندانه هستید، و همچنین اگر در منزل از بوفه و مبل و میزناهار خوری به سبک سلطنتی استفاده می کنید، می توانید میز کنسول سلطنتی را خریداری کنید.

۲_ اسپرت

یکی دیگر از میز های کنسولی که شاید مورد استفاده ی شما قرار گیرد، میز کنسول اسپرت است. اگر طرفدار دکوراسیون اسپرت هستید و دوست دارید ظاهر خانه ی شما به سبک اسپرت باشد می توانید از میز کنسول اسپرت استفاده کنید. از نظر ویژگی های ظاهری که این میز دارد باید اشاره داشته باشیم به خطوط و شکل کلی آینه کنسول اسپرت که به سبک خطی است و همچنین دارای گوشه های گردی است که به آن تجلی زیبایی داده است.

میز کنسول اسپرت ظاهرش بسیار ساده تر از میز کنسول سلطنتی است و از نظر ویژگی های کیفیتی می توان اشاره داشت به کیفیت فوق العاده اش که همین کیفیت بر ظاهر زیبایش تاثیر گذار بوده است. رنگ چوب های میز کنسول اسپرت، رنگ قهوه ای روشن است.

۳_ مدرن

سبک مدرن هم مانند دیگر سبک هایی که نام بردیم یکی از سبک های میز کنسل محسوب می شود. میز کنسول مدرن دارای اشکال هندسی است که با یک دیگر هیچ قرینگی ندارند و با کمک تکنولوژی و مصالحی که در ساخت آن ها دخیل است، ساخته می شوند. همچنین یکی دیگر از مواردی که باید اشاره داشته باشیم ویژگی میز کنسول مدرن است که از شیشه و یا کروم استفاده می شود. در این موارد خطوطی به صورت صاف و یا گرد وجود ندارد و اشکال چند ضلعی در آن به وفور دیده می شود.

سبک میز کنسول مدرن، سبکی است که بسیار مورد پسند افراد خانه قرار می گیرد و جلا بخش ویلای شما خواهد بود. در صورت استفاده از میز کنسول مدرن یادتان باشد به دلیل استفاده از اشکال هندسی که دارد باید سعی داشته باشید، از وسائل تزئینی زیاد و یا شلوغ کاملا خودداری کنید و همچنین سعی چیز های کوچک ساده را بر روی آن به صورت تک قرار دهید تا زیادی شلوغی اش به چشم نیاید. یادتان باشد در طراحی دکوراسیون، منزل هرچه ساده تر آراستگی و زیبایی و جلای بیشتری دارد.

۴_ ترکیبی

میز کنسول به سبک ترکیبی در اکثر مواقع ترکیبات فوق را با خود به همراه دارد. در حقیقت برای سبک ترکیبی باید اشاره داشته باشیم به سبک های سلطنتی و اسپرت که در این کنسول مورد استفاده قرار می گیرد. در سبک کنسول ترکیبی باید اشاره داشته باشیم که دیگر از آن تجملات فوق العاده چشم گیر خبری نیست و همچنین این کنسول به سادگی کنسول اسپرت هم نیست. میز کنسول ترکیبی تقریبا بین این ها قرار می گیرد و فوق العاده زیبا است.

شاید برای شما سوال باشد اکنون استفاده از این سبک کنسول به چه دردی می خورد؟

خب شاید شما در خانه ی خود از سبک سلطنتی استفاده کرده باشید. دکوراسیون سلطنتی فضا را به قدر کافی شلوغ می کنند. حالا شما باید سلیقه به خرج بدهید تا از این حجم شلوغی به قدر کافی بکاهید. البته برعکس این موضوع در سبک دیزاین اسپرت خانه هم صادق است. که از سبک ترکیبی میز کنسول می توانید استفاده استفاده کنید. در هر صورت سبک میز کنسول ترکیبی به کمک شما می آید. زیرا هم برای دکوراسیون سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد. و هم برای دکوراسیون اسپرت.

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 148 تاريخ : چهارشنبه 22 تير 1401 ساعت: 16:43

ممکن است فکر کنید تنها چیزی که باعث زیبایی ویلا می‌شود، نقشه آن است. در این نوشته می‌خواهیم توضیح بدهیم که این طرز فکر درست نیست و دکوراسیون مناسب می‌تواند نقش چشمگیری در زیبا شدن ویلا داشته باشد.

ممکن است شما در لاکچری ترین ویلا ها هم حضور داشته باشید اما حس خوب و انرژی مثبتی از فضا دریافت نکنید و در مقابل در ویلایی معمولی حضور داشته باشید اما چیدمان و لوازم تزئینی به قدری انرژی مثبت و حس و حال خوب به شما بدهند که از هزاران ویلای لاکچری هم بهتر باشد. بنابراین این سلیقه و هنر شماست که می تواند یک ویلا را به مکانی جذاب و تماشایی تبدیل کند.

تصور نکنید که زیباسازی دکوراسیون داخلی ویلا به این معناست که باید سرتاسر آن را با لوازم دکوری و تزئینی متفاوت و گران قیمت پر کنید و هزینه های سنگینی بابت این چیدمان پرداخت کنید، نه. تنها کافیست تعدادی از جذاب ترین لوازم تزئینی را بشناسید و با آگاهی از نوع چیدمان و دکوراسیون داخلی ویلای خود اقدام به استفاده از لوازم تزئینی برای دکوراسیون داخلی ویلا نمایید.

دقت داشته باشید که نوع چیدمان داخلی ویلای شما چگونه است. اگر ویلای شما دارای ساختار و چیدمانی مدرن می باشد از انتخاب لوازم تزئینی کلاسیک خودداری کنید. این کار باعث می شود ملغمه ای از چیدمان و دکوراسیون مدرن و کلاسیک با هم ترکیب شود که نه تنها زیبا نیست بلکه باعث ایجاد حس دوگانگی در فضا می شود.

اگر قصد کردید برای دکوراسیون داخلی ویلای خود لوازم تزئینی خریداری کنید، دست روی هر چیزی که خوشتان آمد نگذارید. قرار نیست هر آنچه که زیبا بود لزوما با ساختار داخلی ویلای شما هماهنگ باشد. بنابراین پیش از هر چیز به این موضوع فکر کنید که آیا لوازمی که روی آن دست گذاشته اید در عین زیبا بودن به ساختار و چیدمان ویلای شما می آید یا خیر. به عنوان مثال کوسن هایی با طرح های سنتی و شاد می تواند بسیار زیبا و جذاب باشد و با قرار گرفتن در نقطه ی کانونی ویلا یعنی اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی حس و حال لطیف و صمیمانه ای به فضا بدهد. اما اگر دکوراسیون داخلی ویلای شما مدرن است به هیچ عنوان نباید چنین لوازم تزئینی را خریداری کنید.

همچنین اگر فضای کافی برای قرار دادن یک لوازم تزئینی ندارید به این موضوع فکر نکنید که بالاخره جایی برایش پیدا خواهید کرد! شما قرار است مکان های خالی ویلا را با این لوازم تزئینی پر کنید و به آن جلوه ببخشید نه اینکه به زور تعدادی از لوازمی که فضای کافی برای آن ها وجود ندارد را درون ویلا قرار دهید.

و در نهایت اینکه اگر در مورد رنگ بندی به شک افتاده اید و یکی از رنگ ها چشم شما را گرفته است به سلیقه ی شخصی تان بی اعتنا باشید. شما باید این موضوع فکر کنید که آیا این وسیله ی تزئینی با سایر اجزای ویلا دارای هارمونی می باشد یا خیر.

انواع گیاهان شاداب و سرزنده در گلدان های تزئینی

حضور گیاهان در مکان زندگی ما می تواند منبع آرامش و انرژی های مثبت باشد.  بنابراین هرگز از قرار دادن گیاهان در فضای زندگی خود غافل نشوید.

پیش از اینکه اقدام به خرید گیاه برای فضای داخلی ویلا نمایید، اطمینان حاصل کنید که مکان مناسبی برای تعبیه گلدان در اختیار دارید. همچنین باید دقت داشته باشید که این گیاهان برای فضای داخلی ویلا مناسب هستند. خریداری کردن گیاهانی که نمی توانند در محیط بسته به حیات خود ادامه دهند موجب خواهد شد تا برگ های آن ها به سرعت زرد و پژمرده شود و گیاهان خشک شوند. بنابراین برای اینکه دکوراسیون داخلی تان همیشه نمایی سر زنده و شاداب داشته باشد در انتخاب نوع گیاهان دقت داشته باشید.

مرحله ی مهم برای زیباسازی هر چه بیشتر دکوراسیون داخلی ویلا انتخاب نوع گلدان است. انواع گلدان های شیک و تزئینی در بازار وجود دارد که می توانید گیاهان خود را درون آن ها قرار دهید. از گیاهان رونده گرفته تا گیاهانی که ریشه ی آن ها در خاک می باشد.

استفاده از گلدان های شیشه ای با رنگ های متنوع و طرح های جذاب و چشم نواز می تواند فضای خانه ی شما را نورانی تر و شاداب تر نماید؛ گلدان هایی که انعکاس نور خورشید بر بدنه ی آن ها منجر به تابش نور های رنگی در فضا خواهد شد. مطمئنا حوالی عصر یا به هنگام صبح با منظره ای چشم نواز و دل انگیز از نورهای رنگی ساطع شده از این گلدان ها روبرو خواهید شد. بنابراین همانطور که می بینید یک گلدان ساده می تواند به راحتی حال و هوای ویلای شما را عوض کند.

قرار دادن تابلوهای نقاشی بر روی دیوارها

فرقی ندارد که ویلای شما دارای دکوراسیون مدرن می باشد یا کلاسیک. تابلوهای نقاشی همواره یک انتخاب عالی و ظریف برای زیباسازی فضای داخلی ویلای شما خواهند بود. اگر ویلای شما دارای چشم اندازی مدرن است می توانید از انواع تابلو نقاشی ها با طرح های مدرن و مفهومی استفاده کنید. تابلو نقاشی هایی که به سبک مدرن طراحی شده اند اغلب مفهومی انتزاعی درون خود دارند و می توانند به زیبایی تمام حال و هوای ویلای شما را به آنچه که می خواهید نزدیک کنند. این تابلو نقاشی ها عموما قاب ساده ای دارند اما تصویری که درون قاب می درخشد بسیار مفهومی و جذاب است.

از طرفی اگر ویلای شما دارای دکوراسیون داخلی کلاسیک است می توانید تابلو نقاشی هایی پر از جزئیات و ریزه کاری بر روی دیوارها نصب کنید که دارای قاب هایی با نقش برجسته های ظریف می باشند. قاب های تراشکاری شده می توانند حس و حال سلطنتی و درباری به ویلای شما بدهند. بنابراین در مورد انتخاب نوع نقاشی و نوع قاب دقت داشته باشید. هر سبک تابلو نقاشی برای هر دکوراسیون داخلی مناسب نیست.

استفاده از مجسمه های سنگی

مجسمه های سنگی می توانند در ابعاد کوچک یا بزرگ برای دکوراسیون داخلی ویلا خریداری شوند. این مجسمه ها علاوه بر اینکه زیبایی ویلای شما را چند برابر خواهند کرد می توانند پیام یا مفهوم خاصی را نیز در بر داشته باشند. به طور کلی هر آنچه که مربوط به فرهنگ و هنر می شود می تواند منتقل کننده ی یک پیام خاص باشد. بنابراین می توانید سبک فکری و شخصیتی خود را در انتخاب لوازم تزئینی اعم از مجسمه های تزئینی و تابلو های نقاشی در محیط داخلی ویلای خود پیاده سازی کنید.

قرار دادن المان های سنتی و نوستالژیک در دکوراسیون داخلی ویلا

این مورد برای آن دسته از افرادی ست که عاشق چیدمان هایی نوستالژیک می باشند و ترجیح می دهند فضای داخلی ویلای آن ها رنگ و بویی از گذشته داشته باشد. شما می توانید لوازم تزئینی همچون گرامافون را در دکوراسیون داخلی خود بگنجانید. قرار دادن این گونه لوازم تزئینی منجر به ایجاد فضایی گرم و صمیمانه خواهد شد که یادآور خاطرات نوستالژیک است.

استفاده از انواع شمع های تزئینی در دکوراسیون داخلی ویلا

کسی نیست که از روشن کردن شمع های معطر در منزل لذت نبرد. شمع ها در طراحی های متفاوت و هنرمندانه ای تولید می شوند که می تواند از آن ها به اقتضای نوع و قالب جاشمعی هایی که دارید استفاده کنید. همچنین می توانید بدون استفاده از جاشمعی اقدام به استفاده از شمع در محیط ویلا نمایید. شمع ها فضایی شیک و شاعرانه در ویلا به وجود می آورند و می توان از آن ها در روی میز ناهار خوری و یا کنار آینه و اپن آشپزخانه استفاده کرد. اگر قصد روشن کردن شمع در محیط داخلی را دارید دقت داشته باشید که انواع شمع های انتخابی شما به گونه نباشند که دوده ی زیادی تولید کنند.

نتیجه گیری

آنچه که دکوراسیون داخلی ویلای شما را شیک و جذاب خواهد کرد سلیقه و هنر شماست نه میزان هزینه ای که بابت آن صرف می کنید. بنابراین در انتخاب لوازم تزئینی برای دکوراسیون داخلی ویلا  خود به هماهنگی و هارمونی ترکیب ها دقت داشته باشید و سعی کنید با انتخاب های هوشمندانه فضای داخلی ویلای خود را جذاب تر نمایید.

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 118 تاريخ : چهارشنبه 22 تير 1401 ساعت: 16:35

آلودگی هوا، شلوغی، ازدحام، فشارهای زندگی شهری و تلاش برای سرمایه‌گذاری‌های مختلف باعث شده استقبال از خرید ویلا بیشتر شود. برای همین در این نوشته می‌خواهیم با هم صفر تا صد خرید ویلا را مرور کنیم.

چرا ویلا بخریم؟

دلایل متعدد اقتصادی باعث شده در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در بخش زمین و مسکن رونق خاصی داشته باشد. با توجه به تورم‌های شدید در این سال‌ها بسیاری از افراد برای حفظ ارزش سرمایه‌شان تصمیم به خرید ویلا می‌گیرند که اگر به دقت ویلای موردنظرشان را انتخاب کنند سرمایه‌گذاری مناسبی محسوب می‌شود.

اما مسائل اقتصادی تنها دلیل رونق خرید و فروش ویلا در سال‌های اخیر نیست. زندگی شهری روز به روز سخت‌تر می‌شود. کلان‌شهرها هر روز گسترده‌تر، شلوغ‌تر و پرازدحام‌تر می‌شوند. آلودگی هوا و آلودگی صوتی نیز در این چند سال چند برابر شده است. تمام این موارد می‌تواند موجب شود افراد از شهرها فراری باشند و به مناطق بکر، خلوت و آرام‌تر روی بیاورند. 

حتی اگر افراد به خاطر شغلشان نتوانند در مناطق ویلایی زندگی دائمی داشته باشند، ترجیح می‌دهند خانه‌ای در این مناطق داشته باشند که هر وقت به تعطیلات خوردند یا خواستند چند روزی را به دور از هیاهو و جنجال شهر سپری کنند، به آنجا بروند.

خرید ملک و زمین ویلایی ساحلی بهتر است یا جنگلی؟

پیش از خرید ویلا باید مشخص کنید که قصد دارید ویلای جنگلی بخرید یا ساحلی. اما اصلا این دو نوع ویلا چه تفاوتی با هم دارند؟

ویلای ساحلی به ویلایی گفته می‌شود که کنار خط ساحلی و با فاصله‌ای اندک از دریا ساخته شده‌ است. از مزایای ویلای ساحلی می‌توان به چشم‌انداز مستقیم به دریا، شنیدن صدای امواج دریا، دسترسی راحت به ساحل، دسترسی آسان به جاده‌های اصلی و امکانات شهری و دسترسی آسان در فصل‌های سرد سال اشاره کرد.

اما ویلاهای ساحلی یک عیب بزرگ دارند و آن این است که به خاطر نزدیک بودن به ساحل دریا در ماه‌های گرم سال (تیر و مرداد) هوای اطرافشان به شدت شرجی می‌شود که شاید برای بسیاری از افراد قابل تحمل نباشد. ضمن اینکه ویلاهای ساحلی به خاطر زمین‌های ماسه‌ای نسبت به ویلاهای جنگلی تنوع گیاهی کمتری دارند. بنابراین اگر دوست دارید در محل ویلایتان از طبیعت سبز لذت ببرید ویلای ساحلی مناسب شما نیست.

علاوه بر این موارد هزینه‌ نگهداری ویلای ساحلی نسبت به ویلای جنگلی بیشتر است. علت آن هم مشکلاتی مانند رطوبت شدید، پیشروی آب دریا تا ساحتمان ویلا، ریزش دیوارهای حیاط به خاطر امواج و… است.

ویلای جنگلی همان‌طور که از اسمش پیداست در مناطق جنگلی و کوهپایه‌ای احداث شده است. این ویلاها معمولا از محیط‌های شهری دورترند و به همین دلیل فضای آرام‌تری نسبت به ویلاهای ساحلی دارند. 

ضمن اینکه به خاطر بیشتر بودن مساحت زمین‌های جنگلی نسبت به زمین‌های ساحلی، گزینه‌های متنوع‌تری در دسترس شماست. قیمت ویلاهای جنگلی نیز نسبت به ویلاهای ساحلی پایین‌تر است و از نظر داشتن سند شش‌دانگ وضعیت مناسب‌تری دارند.

اما دوری از مناطق شهری باعث شده دسترسی به ویلاهای جنگلی، به خصوص آن‌هایی که در کوهپایه‌ها یا ارتفاعات احداث شده‌اند، چندان آسان نباشد. اگر بخواهید در این ویلاها ساکن شوید احتمالا برای تأمین مایحتاج زندگی‌تان با دشواری روبه‌رو می‌شوید. ضمن اینکه در فصل‌های سرد سال و با افزایش بارش برف و باران، راه‌های منتهی به این ویلاها وضعیت نامناسبی پیدا می‌کنند.

بنابراین با توجه به روحیات خود، نیازتان و بودجه‌ در دسترس باید بین ویلای ساحلی و جنگلی یکی را انتخاب کرده و محدوده‌ جستجویتان را کوچک‌تر کنید.

خرید ملک و زمین ویلایی شهرکی بهتر است یا مستقل؟

ویلاهای شهرکی به ویلاهایی گفته می‌شود که در کنار مجموعه‌ای از ویلاها در زمینی بسیار بزرگ احداث می‌شوند. نقطه‌ مقابل این نوع ویلاها، ویلای مستقل است که سازنده در زمین خودش به صورت مستقل ویلایی منفرد برای خودش می‌سازد. هر کدام از این نوع ویلاها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. به همین دلیل مهم است که قبل از شروع جستجو ببینید ویلای شهرکی مناسب شماست یا ویلای مستقل.

اولین نکته راجع به ویلاهای شهرکی آن است که به خاطر زمین وسیع موردنیاز برای احداث شهرک، عملا امکان ساخت آن در مرکز شهر وجود ندارد. اکثر شهرک‌های ویلایی در حومه‌ شهر قرار دارند. بنابراین باید ببینید آیا حاضرید در حومه‌ شهر زندگی کنید یا حتما می‌خواهید ویلایتان در شهر باشد. البته به خاطر دورتر بودن از شهر معمولا قیمت ویلاهای شهرکی از ویلاهای مستقل پایین‌تر است.

زمانی که برای خرید سراغ ویلای مستقل می‌روید باید بدانید که تمام کارهای مربوط به ساختمان از تأمین امنیت گرفته تا تعمیر و نگهداری بر عهده‌ خودتان است. اما ویلای شهرکی این‌طور نیست. از این نظر زندگی در ویلاهای شهرکی مانند زندگی در آپارتمان است. شهرک‌های ویلایی معمولا نگهبان ۲۴ ساعته دارند که امنیت شهرک را تأمین می‌کنند. 

بنابراین اگر قصد اقامت دائمی در ویلا را ندارید از نظر امنیتی ویلای شهرکی مناسب‌تر از ویلای مستقل است. اما از طرف دیگر در ویلای شهرکی همه‌چیز به نظر شما بستگی ندارد. اگر قرار باشد تغییری ایجاد شود باید با نظر تمام ساکنین باشد. ضمن اینکه ویلاهای شهرکی قوانین خاص خودشان را دارند که ممکن است با خلقیات شما جور در نیاید.

اگر به موضوع حریم شخصی اهمیت می‌دهید ویلای مستقل انتخاب مناسب‌تری برای شماست. به هر حال ضرب‌المثل «چهاردیواری، اختیاری» در مورد این نوع ویلا بیشتر صدق می‌کند. ضمن اینکه مطمئنا فضای ویلای مستقل آرام‌تر از ویلای شهرکی است.

در مجموع پیش از خرید ویلا باید معایب و مزایای ویلای مستقل و شهرکی را سبک سنگین کنید و ببینید کدام‌ یک برای شما مناسب‌تر است.

خرید ملک و زمین ویلایی فلت، دوبلکس یا تریپلکس؟

ویلاهای معمول در ایران به یکی از سه شکل فلت (ویلاهای یک طبقه با دو یا سه خواب)، دوبلکس (ویلاهای دو طبقه) و تریپلکس (ویلاهای سه طبقه با سه تا شش خواب) ساخته می‌شوند. هرکدام از این ویلاها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و نمی‌توان حکمی کلی صادر کرد که کدام یک از دیگری بهتر است.

اگر خانواده‌ای کم‌جمعیت دارید مطمئنا ویلای فلت مناسب شماست. اما اگر خانواده‌تان شلوغ است یا قصد دارید اکثرا با دوستان و آشنایان به ویلا بروید، مطمئنا به فضایی بزرگ‌تر نیاز دارید. از طرفی درست است که ویلاهای دوبلکس و تریپلکس فضای بزرگ‌تری دارند، اما در عوض هزینه تعمیر، نگهداری، سرمایش و گرمایششان نیز بسیار بیشتر است.

ویلاهای تریپلکس به خاطر ارتفاعشان معمولا چشم‌انداز بهتری را به ساکنین خانه ارائه می‌دهند، اما در ویلاهای فلت باید قید تماشای مناظر طبیعی از ارتفاع را بزنید.

اما نکته‌ مهم این است که از قبل دقیقا هدفتان را از خرید ویلا مشخص کنید. اگر ویلای دوبلکس یا تریپلکس بخرید ولی از اکثر فضای آن استفاده نکنید هم موقع خرید هزینه‌ بیشتری متقبل شده‌اید و هم هزینه‌ قبض‌های ویلایتان سر به فلک می‌کشد. در نقطه‌ مقابل اگر بعد از خرید ویلا بفهمید محیط آن برایتان کوچک است و به ویلای بزرگ‌تری نیاز داشته‌اید، مجبور به فروش و تعویض آن می‌شوید که می‌تواند هزینه‌هایی اضافی را به شما تحمیل کند.

کیفیت ساخت ویلا برای خرید آن

شما برای خرید ویلا هزینه‌ زیادی می‌کنید، بنابراین طبیعی است که بخواهید ویلایتان بهترین کیفیت را داشته باشد. قاعدتا هرچه بیشتر هزینه کنید می‌توانید ویلایی با کیفیت ساخت بهتر بخرید. اما از آنجا که کلاهبرداران همیشه در بازار مسکن حضور دارند باید حواستان را جمع کنید که ارزش ملکی که می‌خرید از پولی که می‌پردازید کمتر نباشد.

طراحی خانه‌های ویلایی با خانه‌های آپارتمانی متفاوت است. اولا معماری ویلا باید متناسب و سازگار با محیطی باشد که در آن قرار دارد و ثانیا از موادی در آن استفاده شود که در شرایط آب و هوایی خاص منطقه در درازمدت برایتان مشکلی ایجاد نکند.

البته که ظاهر ویلا اهمیت خاص خودش را دارد، اما ظاهر نباید شما را گول بزند. سازندگان بی‌تجربه و غیرحرفه‌ای سعی می‌کنند نمای ویلا را عالی کار کنند تا به این طریق بر کیفیت پایین مصالح مورد استفاده در داخل ویلا سرپوش بگذارند.

برای اینکه از کیفیت ویلا اطمینان حاصل کنید در وهله‌ اول سعی کنید فقط از شرکت‌هایی ویلا را بخرید که واحد طراحی و معماری مخصوصی دارند و در گذشته حسابشان را پس داده‌اند.

سازندگان معتبر معمولا از مراحل ساخت عکس‌برداری می‌کنند که می‌توانید با مرور عکس‌ها بفهمید واقعا از چه مصالحی در ساختمان استفاده شده است.

داشتن پایان کار برای ویلا به معنی آن است که نظام مهندسی سازه‌ ویلای شما را تأیید کرده و از این نظر خیالتان را راحت می‌کند.

توجه به نقشه‌ ویلا نیز مهم است. مطمئنا ویلاهایی که نقشه مهندسی‌تری داشته و پِرتی کمتری دارند برای خرید مناسب‌ترند.

چه مدارکی را برای خرید ویلا باید بررسی کنیم؟

هنگام خرید ویلا بهتر است قید ویلاهای قول‌نامه‌ای را بزنید. سراغ ویلاهایی بروید که سند شش‌دانگ عرصه و اعیان، پروانه ساخت، پایان کار و سند تفکیکی دارند. اگر ویلای شهرکی با سند مشاع می‌خرید اطمینان حاصل کنید که امکان تفکیک سند در آینده وجود داشته باشد.

خرید ویلایی که در منطقه‌ای با کاربری غیر از مسکونی ساخته شده نیز در آینده شما را به دردسر می‌اندازد. باید بدانید که اگر کاربری زمین توریستی یا گردشگری، تجاری، کشاورزی یا باغی باشد احداث ساختمان مسکونی در آن زمین مجاز نیست. 

اگر شما ویلایی را بخرید که در چنین زمین‌هایی ساخته شده‌اند در آینده با مشکل مواجه می‌شوید. به‌خصوص که فروشندگان معمولا این ویلاها را با قیمتی بسیار پایین‌تر از بازار می‌فروشند تا خریداران را وسوسه کنند. شما نباید در دام این وسوسه بیفتید.

قبل از خرید ویلا می‌توان از مراجع معتبر استعلام گرفت که آیا زمین کاربری مسکونی دارد یا خیر. ضمن اینکه سعی کنید قبل از خرید ویلا از محلی‌ها یا افراد مختلف پرس‌وجو کنید تا خدای نکرده سرتان کلاه نرود.

مورد دیگر توجه به طرح آزادسازی سواحل شمال کشور است. این قانون چندین سال است که تصویب شده و در مناطقی نیز اجرایی شده است. بر اساس این قانون هیچ‌‌یک از ویلاهای لب دریا نباید ساحل اختصاصی داشته باشند تا عموم مردم بتوانند به ساحل دسترسی پیدا کنند. اگر فروشنده یا مشاور املاک منکر اعمال این قانون بر ویلای فروشی شدند به حرفشان اعتماد نکنید و از شهرداری منطقه استعلام بگیرید تا به هوای ساحل اختصاصی مجبور به پرداخت مبلغ بیشتر نشوید.

چه ویلاهایی را نخریم؟

هنگام جستجوی ویلای مناسب مطمئنا به گزینه‌های مختلفی بر می‌خورید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید ویلا با ویژگی‌های زیر کمی بیشتر تأمل کنید.

  • سراغ ویلاهایی که در موقعیت جغرافیایی خطرناک احداث شده‌اند نروید. امکان آسیب دیدن ویلاهایی که حریم رودخانه را رعایت نکرده‌اند یا بر روی زمین‌های سست بنا شده‌اند زیاد است.

  • پیش از خرید ویلاهایی که در حریم دکل‌های برق فشار قوی دارند کمی بیشتر فکر کنید. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که تشعشعات این دکل‌ها مضر هستند. حالا که قرار است هزینه کنید بهتر است ویلایی بدون‌ خطر بخرید.

  • قید خرید ویلاهایی را که در مناطق پرت و دورافتاده احداث شده‌اند بزنید. این ویلاها می‌توانند از نظر امنیتی مشکل‌ساز باشند.

  • قبل از خرید مطمئن شوید که ویلای موردنظر در محیطی پر سر و صدا قرار ندارد. مطمئنا ویلاهایی که کنار ورزشگاه‌ها، زمین‌های ورزشی یا نزدیک مدارس هستند آن آرامشی را که شما به دنبالش هستید ندارند.

  • به ویلاهایی که زیر قیمت بازار به فروش می‌رسند بدبین باشید. این ویلاها معمولا مشکلات مالکیتی یا کاربری زمین دارند. اگر هم تصمیم به خرید این نوع ویلاها گرفتید حتما مطمئن شوید که از نظر حقوقی مشکلی متوجهشان نباشد.

 

جمع‌بندی خرید ویلا

  • وضعیت پرنوسان اقتصاد در سال‌های اخیر و افزایش فشار شهرنشینی موجب شده خرید و فروش ویلا رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

  • ویلاهای ساحلی نسبت به ویلاهای جنگلی دسترسی بهتری به امکانات شهری دارند، اما قیمتشان بالاتر است. خرید ملک و زمین ویلایی ساحلی و جنگلی بسیار سلیقه‌ای است.

  • ویلاهای شهرکی امکاناتی را دارند که ویلاهای مستقل ندارند، اما در این ویلاها حریم شخصی محدودتری دارید.

  • پیش از خرید تعیین کنید به ویلایی با چه اندازه‌ای نیاز دارید. اگر خانواده‌ای پرجمعیت هستید سراغ ویلاهای دوبلکس یا تریپلکس و اگر خانواده‌ای کم‌جمعیت هستید سراغ ویلاهای فلت بروید.

  • هنگام خرید ملک و زمین ویلایی علاوه بر کیفیت نما به کیفیت مصالح مورد استفاده در داخل و نقشه‌ خانه نیز توجه کنید.

  • موقع خرید ملک و زمین ویلایی مطمئن شوید که ملک در زمینی با کاربری مسکونی ساخته شده باشد.

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 122 تاريخ : چهارشنبه 22 تير 1401 ساعت: 15:59

خیلی از افراد در این سال‌ها به سراغ خرید یا اجاره ویلا می‌روند. دلیل اصلی کسانی که خرید می‌کنند این است که می‌خواهند هم تفریح کنند و هم سرمایه بلندمدتی داشته باشند؛ کسانی هم که اجاره می‌کنند می‌خواهند از هیاهوی زندگی در شهرشان فاصله بگیرند. اما خرید یا اجاره ویلا ممکن است چالش‌های خاص خودش را داشته باشد. در این نوشته با هم بررسی می‌کنیم که به چه نکاتی باید توجه کنید که به مشکل نخورید.

نکات مهم قبل از خرید یا اجاره یک ویلا

هدف شما

اولین موضوعی که باید به آن فکر کنید، این است که چرا می‌خواهید یک ویلا داشته باشید و به سوال‌های زیر پاسخ دهید:

1-هدفتان برای خرید یا اجاره ویلا آرامش و استراحت و خوش‌گذرانی است یا صرفا سرمایه‌گذاری اقتصادی برای آینده یا هر دوی این‌ها؟

2-قرار است در آن به صورت همیشگی ساکن باشید یا در بعضی از روزهای سال در آن سکونت دارید؟

3-قرار است ویلا را بخرید یا اجاره کنید؟

4-دوست دارید در حومه شهر خودتان ویلا بگیرید یا در شهرهای دیگر؟

بسته به هدفی که برای انتخاب یک ویلا دارید، می‌توانید انتخاب‌های متفاوتی هم داشته باشید. مثلا ویلا برای افرادی که برای آرامش و تفریح به سفر می‌روند، باید مکانی آرام و منطقه‌ای نزدیک به منابع طبیعی مانند جنگل و دریا و یا بازار برای خرید باشد. یا اگر می‌خواهید ویلایی برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد داشته باشید، باید شهرهایی را که گردشگران زیادتری دارند انتخاب کنید. همچنین نیازی نیست حتماً یک ویلای بسیار بزرگ داشته باشید، اکثر گردشگران اجاره ویلا با هزینه کم و متراژ پایین را بیشتر می‌پسندند.

بنابراین ابتدا هدفتان را مشخص کنید، بعد دنبال ویلا بگردید.

بودجه شما

بعد از تعیین هدف، بودجه‌ای که برای خرید ویلا در نظر دارید، بسیار مهم است. ویلاها با امکانات متفاوت دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. احساسات را کنار بگذارید و ویلا را با توجه به سطح درآمد و انتظار خود انتخاب کنید. هنگام خرید یا اجاره ویلا، مشاوران املاک شما را با گزینه‌های متعددی روبرو خواهند کرد‌ و نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند تا شما را به خرید یا اجاره وادار کنند. اما اگر قبل از خرید اطلاعات کاملی در مورد ملک و قیمت آن داشته باشید، بدون شک دچار احساسات نخواهید شد و با دید باز ویلای موردنظر خود را انتخاب می‌کنید.

شناخت بازار

قبل از اینکه برای خرید ویلا اقدام کنید، تا جایی که امکان دارد به صورت حضوری یا اینترنتی، در مورد مشاوران املاک منطقه مورد نظرتان و گزینه‌های آن‌ها، اطلاعات کافی کسب کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که قبل از ورود به مذاکره از گزینه‌ها و کیفیت آن‌ها اطلاع داشته باشید و با دید باز برای خرید یا اجاره اقدام کنید. توجه داشته باشید که عدم شناخت بازار شما را به فضایی خواهد کشاند که ممکن است در یک بازار رقابتی سرتان کلاه برود.

نوع ویلا

چه نوع ویلایی مدنظر شماست؟ ویلای شخصی یا ویلای شهرکی. ویلای یک طبقه یا دوبلکس. ویلای جنگلی یا ساحلی. هرکدام از این ویلاها مزایا و معایبی دارند که قبل از انتخاب باید آن‌ها را در نظر بگیرید. 

مثلا یکی از موضوعاتی که در خرید ویلا همیشه مطرح است، نبود مالک به صورت ثابت در ویلا است. این عدم حضور همیشگی، باعث بروز خساراتی از جمله دزدی، عدم رسیدگی به موقع به ویلا و خشک شدن درختان و گیاهان موجود در ویلا می‌شود. یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از این اتفاقات، خرید ویلا در شهرک‌ها است. شهرک‌ها معمولا دارای حراست هستند و افرادی نیز در این شهرک‌ها مسئول رسیدگی و نگهداری از ویلاها می‌باشند. اما بعضی افراد ترجیح می‌دهند ویلایی شخصی و دنج داشته باشند و محیط شلوغ شهرک را دوست ندارند.

یا اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید، توجه داشته باشید که مثلا ویلاهای ساحلی دسترسی مناسب‌تری دارند، اما با توجه به اینکه دریای همیشه خروشان در کنار آن‌ها قرار دارد، روزهای زمستانی سرد و تابستان‌های شرجی و مرطوبی دارند. اما معمولاً ویلاهایی که در قلب جنگل واقع شده‌اند، از مرکز شهر و زندگی شهرنشینی، فاصله بیشتری نسبت به ویلاهای شهرکی، باغ ویلاها و ویلاهای ساحلی دارند. 

آب‌وهوا

اگر قصد خرید ویلا در شهرهای شمالی را دارید، توجه به تغییرات آب‌وهوایی بسیار مهم است. مثلا هنگام خرید ویلا در کنار دریا باید به این نکته توجه کنید که در هنگام جزر و مد دریا، به ویلای شما آسیبی نرسد و بعد از مدتی فرسایش خاک، ویلای شما را به منطقه‌ای ناامن تبدیل نکند. همچنین بدانید که ویلاهای کنار دریا در فصل تابستان بسیار گرم و شرجی هستند یا ویلاهایی که در کنار رودخانه قرار دارند، در فصل‌هایی که بارش باران زیاد است در خطر وقوع سیل قرار می‌گیرند.

منظره

اگر ویلا را برای گذراندن تعطیلات می‌خواهید، باید به منظره‌ای که روبروی آن قرار دارد توجه ویژه‌ای داشته باشید. ویلاهای جنگلی، ویلا باغ‌ها و ویلاهای ساحلی، از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح محسوب می‌شوند.

نکته بعدی اینکه در خرید ویلا به نورگیر بودن آن نیز باید توجه کرد. یعنی ویلایی که زاویه تابش آفتاب به آن مناسب باشد و روشنایی مطلوبی داشته باشد. مثلا ویلاهایی که جنوبی هستند، نور را از هر دو طرف دریافت می‌کنند و روشنایی بهتری دارند، اما ویلاهای شمالی فقط از سمت جنوب نور مستقیم می‌گیرند و معمولا به احداث نورگیر و پاسیو نیاز دارند. به همین دلیل ویلاهای جنوبی با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند. 

دسترسی

قبل از انتخاب ویلا برای خرید یا اجاره، به چگونگی رفت‌وآمد به آن توجه کنید. به دنبال دسترسی آسان به جاده‌های اصلی باشید و جریان ترافیک را بررسی کنید. چک کردن این کار قبل از خرید می‌تواند شما را از دردسرهای بیرون آمدن از محله و رفتن به جاده اصلی یا از رفت‌و‌آمد غیرمنطقی طولانی نجات دهد. یا مثلا اگر قرار باشد برای هر بار رفتن به ویلا، ساعت‌ها در ترافیک گیر کنید، خستگی راه به تنتان می‌ماند و دلزده خواهید شد.

 مورد دیگری که در مورد دسترسی باید به آن توجه کنید، دسترسی ویلا به خدمات رفاهی مانند بیمارستان، مراکز تجاری، آتش‌نشانی یا سازمان‌های دولتی است. اگر نزدیکی به این مراکز برای شما مهم است، حتما قبل از انتخاب، آن را بررسی کنید.

مورد دیگر در مورد دسترسی که در مورد ویلاهای شمال صدق می‌کند، دسترسی راحت به ساحل و دریاست. مثلا حضور ویلا در کنار خط ساحلی به معنی برخورداری از فضای خصوصی و امن در کنار ساحل است.

امکانات 

از آب، برق و گاز به‌ عنوان امکانات پایه در هر ویلا نام برده می‌شود. اگر یک ویلا این امکانات را داشته باشد و آب تأمین شده آن قابل شرب نیز باشد، از امتیاز بالاتری برخوردار خواهد بود. اما امروزه و با توجه به ماهیت بسیاری از مشاغل، دسترسی به تلفن و اینترنت نیز اهمیت بسیار بالایی دارد و حتی برخی از افراد آن‌ها را ملاک مهمی در انتخاب خود قرار می‌دهند. پس در انتخاب ویلا به آنتن‌دهی منطقه توجه کنید.

کیفیت ساخت

مصالح و متریالی که در ساخت ویلا استفاده شده است، بسیار اهمیت دارد. خصوصا اگر ویلا در مناطق آب‌وهوایی شرجی و بارانی باشد. در رابطه با بررسی کیفیت ساخت ویلا، سعی کنید در مورد سازندگان و صاحبان آن‌ها تحقیق و پرس‌وجو کنید و از سازندگان غیرحرفه‌ای دوری کنید. 

نوع سند و مالکیت

یکی از نکات مهمی که قبل از خرید ویلا باید به آن توجه کنید، نوع سند آن است. ویلایی که قصد خرید آن را دارید، باید به صورت شش‌دانگ باشد و هیچ‌گونه ابهامی در این باره وجود نداشته باشد. توجه داشته باشید که خرید ویلایی که ساخت آن تمام نشده و هنوز سند شش‌دانگ ندارد، هنگام خرید فقط باید مبلغ پیش‌پرداخت را بپرداید و هرگز تا پایان ساخت ویلا و ارائه سند، نباید وجه آن را به صورت تمام و کمال پرداخت کنید.

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید ویلا خصوصا در شمال، حتی در صورت سند‌دار بودن ویلا باید آن را بررسی کنید، این موضوع است که سند ویلا نباید در رهن بانک باشد و هیچ‌گونه وامی نباید روی آن گرفته شده باشد. در صورت عدم توجه به این نکات با وجود اینکه وجه خرید ویلا را به صورت تمام و کمال پرداخت کرده باشید، نمی‌توانید ویلا را سند بزنید و با مشکلاتی برای سکونت و تملک ویلا مواجه خواهید شد.

مورد دیگر اینکه اگر ویلایی دارای سند مشاع است، در صورتی که ویلا دارای کنتور برق و کنتور گاز و از همه مهم‌تر دارای مجوز ساخت یا پایان‌کار باشد، می‌توانید آن را معامله کنید، چرا که با داشتن پایان‌کار برای ویلا، امکان افراز و در نهایت تبدیل به سند تفکیکی و شش‌دانگ وجود دارد.

اگر ویلایی که قصد خرید آن را دارید، قولنامه‌ای یا مبایعه‌نامه‌ای است و کد رهگیری دارد، سند را به اتفاق طرفین نزد شورای منطقه ببرید و با ممهور کردن آن توسط شورا، مبایعه‌نامه را به سند شورایی و قابل اطمینان تبدیل کنید، سپس اقدام به اخذ سند تک‌برگ نمایید. 

 اگر ملک مورد معامله بین چند نفر مشاع است یا اینکه خریداران چند نفر هستند و عده‌ای به جای دیگری با وکالت، معامله می‌کنند، حتما بررسی کنید که آیا دارای وکالت رسمی هستند یا نه؟ از معامله کردن با وکالت‌نامه‌هایی که به صورت غیررسمی تنظیم شده‌اند، بپرهیزید.

حتما در سند قید شود که آیا در آن قلم‌خوردگی وجود دارد یا نه و دارای پشت یا حاشیه‌نویسی است یا نه، تا بعدا درگیر سوءاستفاده‌های احتمالی نشوید.

خرید نقد یا اقساطی

تا جایی که می‌توانید معامله را به صورت نقدی انجام دهید و از اینکه در قبال بخشی از مبلغ باقیمانده چک بدهید، تا حد امکان پرهیز کنید. اگر هم مجبور شدید معامله را از طریق چک انجام دهید به نکات زیر توجه کنید:

1-اگر اسنادی مانند چک، سفته و سایر اوراق بهادار نزد بنگاه‌دار به امانت گذاشته شده، در قرارداد آورده شود و قید شود که تحت چه شرایطی و چه زمانی این اسناد به چه شخص یا اشخاصی باید تحویل داده شود.

2-از چک‌هایی که به صورت چک مسافرتی یا چک حساب جاری ردوبدل می‌شوند، کپی گرفته شود. همچنین، اگر چکی صادر می‌شود، در نزد صاحب بنگاه و گواهان تنظیم و امضا شود.

3-حتما دو نفر قابل اعتماد از سوی طرفین، زیر قرارداد را به عنوان گواه امضا کنند.

4-از امضای سند بدون حضور طرف دیگر و قبل از احراز سمت و هویت او خودداری شود.

خرید یا اجاره از افراد معتبر

اینکه معرفی، خرید ویلا و قرارداد آن در کجا و چگونه و توسط چه مشاور املاکی نوشته می‌شود، بسیار اهمیت دارد. قبل از انجام معامله ویلا، بررسی کنید آیا صاحب بنگاهی که ویلا را برای فروش به شما عرضه کرده است، دارای مجوز از اتحادیه املاک است یا خیر؟ این روزها که بازار خرید و فروش و ساخت ویلا خصوصا در شهرهای شمالی داغ است، بنگاه‌های املاک مانند قارچ از جای جای این مناطق، رشد کردند که مطمئنا همه آن‌ها مجوز ندارند. بنابراین اولین کاری که می‌کنید این است که از مجاز بودن بنگاه املاک موردنظر مطمئن شوید.

مورد دیگر اینکه حتما صاحب بنگاه امضای طرف معامله را تایید کند و خوشنامی یا بدنامی وی را جویا شوید.

قیمت ویلاهای اطراف

برای آگاهی و اطمینان درباره قیمت ویلا بهتر است به محلی که ویلا در آن واقع شده مراجعه کنید و از همسایگان ویلا قیمت ملک در آن منطقه را جویا شوید، تا به دلیل بی‌اطلاعی سرتان کلاه نرود. فراموش نکنید که سن بنا و امکانات آن در قیمت ویلا تاثیرگذار هستند و نمی‌توان حتی دو ویلا را که کنار هم قرار دارند، هم‌قیمت در نظر گرفت.

امنیت ویلا

هنگام انتخاب ویلا برای خرید یا اجاره به موارد امنیتی ویلا و اطراف آن توجه کنید. بعد از معامله ویلا، در اولین فرصت، دیوارهای اطراف ویلا را بررسی و تعمیر کنید و سپس به سراغ قسمت‌های داخلی بروید. بنابراین اگر در هنگام خرید یک ویلا، با دیوارهای نامشخص و خراب مواجه شدید، یا از خرید آن منصرف شوید یا از صاحب ویلا بخواهید که مرز آن را مشخص و دیوار را تعمیر کند.

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 160 تاريخ : سه شنبه 21 تير 1401 ساعت: 20:04

یکی از سوالات مهمی که این روزها زیاد پرسیده می‌شود این است که کجا ویلا بخریم؟ در این نوشته می‌خواهیم به همین سوال پاسخ بدهیم.

کردان جزو بهترین مناطق برای خرید ویلا

کردان معروف ترین منطقه استان البرز می باشد. به دلیل نزدیکی به تهران، سرسبزی منحصر به فردی که دارد سرمایه گذاری و تقاضا برای خرید ویلا در کردان بسیار زیاد بوده و در بین مردم این منطقه بسیار محبوب است.

کجا ویلا بخریم؟ کردان با زمین های وسیع ،باغ های سرسبز و رودخانه خروشان و ویلاهای لوکس پوشیده شده است و در این منطقه خبری از ساختمان های مرتفع و آلودگی های صوتی و ترافیک نیست.

روستای کردان با مناظر چشمگیر و آب هوای دلپذیر جاذبه ی گردشگری زیاد توانسته رضایت عموم را جلب کند .روستای کردان به دلیل نزدیک بودن به پایتخت ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

کردان به دلیل داشتن کوه های کم ارتفاع رغبت افراد را به کوهنوردی زیاد کرده است و کوهنوردان از میان باغ ها درختان سرسبز عبور میکنند خرداد بهترین ماه برای کوهنوردی در این منطقه است.

همچنین در این منطقه برای افراد علاقه مند به سوارکاری باشگاه های سوارکاری متعددی وجود دارد. منطقه کردان به دلیل سرسبزی و نزدیکی به تهران جزو منطقه های برتر برای خرید ویلا محسوب میشود.

سهیلیه از بهترین مناطق برای خرید ویلا

منطقه‌ی سهیلیه با فاصله ی کمتر از یک ساعت به تهران سفر را برای گردشگران راحت کرده است. امروزه به دلیل آلودگی و ترافیک طاقت فرسا افراد ترجیح میدهند به مکان هایی بروند که آرامشی بی نظیر و آب و هوای خوبی دارد. خرید ویلا در سهیلیه به دلیل جاذبه گردشگری زیاد و همچنین زمین های مناسب برای ساخت بسیار پرمتقاضی است.

آب و هوای سهیلیه بسیار معتدل است. در این منطقه باغداری و کشاورزی بسیار رونق دارد زیرا دارای پوشش گیاهی بسیار عالی به همراه خاکی حاصلخیز است .

یکی از دلایل محبوبیت سهیلیه وجود منابع آب کافی در این منطقه است که بسیاری از افراد جهت ساخت ویلا ،خرید باغ و خرید زمین های کشاورزی در آن سرمایه گذاری میکنند.

کجا ویلا بخریم؟ برای کسانی که دنبال خرید ویلا با قیمت مناسب هستند منطقه ی سهیلیه را پیشنهاد میکنیم که با داشتن مناطق متفاوت و خوش قیمت افراد میتوانند با قیمت مناسب در این منطقه ویلا خریداری کنند.

تهراندشت بکر ترین منطقه برای خرید ویلا

وقتی از سمت کرج به سمت هشتگرد میروید بعد از سهیلیه به منطقه تهراندشت میرسید. تهراندشت جزو تاپ ترین مناطق حومه تهران است که در سال های اخیر رشد بسیار زیادی داشته و مناسب سرمایه گذاری و خرید ویلا با بودجه کم است پس انتخاب مناسبی برای افرادی است که می گویند کجا ویلا بخریم؟

تهراندشت در پایین کوه البرز قرار دارد به همین دلیل دارای آب زیرزمینی بسیار زیادی است یعنی با حفر چاه میتوانیم به منبع بی پایان آب دست پیدا کنیم. این موضوع سبب شده است که باغهای تهراندشت از درختان سرسبز و میوه های انبوه پوشیده شده باشد.وجود آب و هوای بسیار عالی در این منطقه باعث شده است که آنرا بهشت گمشده ایران بنامند.

اگر در خرید ویلا برای شما وجود استخر سرپوشیده یا روباز، وجود آفتاب فراوان و منابع آبی کافی اهمیت زیادی دارد بهتر است برای خرید ویلا تهراندشت را انتخاب کنید تا دسترسی راحتی به منابع آبی داشته باشید.

چهارباغ سرسبزترین منطقه برای خرید ویلا

کجا ویلا بخریم؟ چهارباغ یکی از مناطق قدیمی استان البرز است که به دلیل قدمت زیادی که دارد، دارای باغ های بسیار زیبا با درختانی بسیار تنومند و مرتفع میباشد که زیبایی چهارباغ را چندین برابر کرده است.

معروف ترین قسمت چهارباغ دهکده ی چهارباغ میباشد که برای بازدید کنندگان تا کنون بسیار حیرت انگیز بوده است.

چهارباغ به دلیل نزدیک بودن به پایتخت ایران جزو مناطقی به شمار می رود که پاخور آن زیاد است همچنین این منطقه دارای باغ و باغچه های فراوانی است. یکی از دلایل محبوبیت این منطقه وجود منابع آب است که جزو نکاتی است که در خرید ویلا باید به آن توجه کنید این امر باعث شده است افراد با خیال راحت خرید ویلا در چهارباغ کرج اقدام کنند.

چهارباغ جزو معدود مناطقی است که گلخانه های فراوانی دارد و تنوع میوه در باغ های آن چشمگیر است.

وجود آب کافی و هوای معتدل در این منطقه باعث شده است تا افراد مزارع گوناگونی ایجاد کنند.به دلیل داشتن این شرایط چهارباغ جزو بهترین مناطق برتر برای خرید ویلا به شمار رود که به نسبت کردان قیمت ویلا و زمین در اینجا کم است.

دماوند خوش آب و هوا ترین منطقه برای خرید ویلا

کجا ویلا بخریم؟ دماوند جزو مناطقی است که برای گشت و گذار بسیار مناسب است زیرا هم تنوع آب و هوای مطلوبی دارد و هم در فاصله ی کمی از پایتخت ایران یعنی تهران قرار دارد.

وجود رودخانه های دائمی ، آب شیرین ، نهر و چشمه های گوارا ، آب های زیرزمینی فراوان موجب رونق زمین های کشاورزی و میوه های گوناگونی نظیر زردآلو، آلبالو و…شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده وجود کندو های عسل موجب شده است که پرورش زنبور عسل در این منطقه بسیار چشمگیر باشد.

از مناطق معروف دماوند میتوانیم به پیست اسکی آبعلی اشاره کنیم که در فصل زمستان جاذبه ی زیادی دارد.

آبشار آینه‌رود،آبشار تیزآب، از دیگر مناطق چشم نواز دماوند است که این منطقه را جزو تاپ ترین مناطق برای خرید ویلا در ایران اختصاص داده است.

امروزه در این منطقه به دلیل تغییر کاربری اراضی و تبدیل زمین های کشاورزی به مناطق مسکونی و ویلا ، باعث رشد ساخت و ساز در این منطقه شده و افراد بیشتر این منطقه را به ساخت ویلا های لوکس اختصاص داده اند.

منطقه لوکس لواسان برای خرید ویلا

لواسان لاکچری ترین منطقه برای خرید ویلا است که به دلیل متراژ بالا ،قیمت ویلاهای آن کمی بالا است و ویلا های مدرن آن مناسب سلیقه های افراد خاص است.

آب و هوای لواسان در همه ی ماه های سال به قدری شادی بخش است که پذیرای مهمان های زیادی از جای جای ایران است و همچنین این منطقه جزو مناطق برتر برای خرید ویلا و سرمایه گذاری است زیرا جاذبه ی گردشگری و توریستی دارد و دارای مکان های تفریحی و تاریخی فراوانی است.

لواسان به دلیل محبوبیت زیاد بین مردم در روز های تعطیل بسیار شلوغ بوده و شاهد ترافیک سنگین در جاده هستیم اما افرادی که می گویند کجا ویلا بخریم؟ به دلیل قیمت بالای ویلاهای این منطقه به سمت آن نمی روند.

چمستان زیبا مناسب خرید ویلا

چَمِستان، یکی از شهر های استان مازندران است .چمستان به دلیل اینکه در ارتفاعات شهر نور قرار دارد اندکی سرد تر از سایر بخش هاست و افرادی که به دنبال این هستند که کجا ویلا بخریم؟ اگر گرما دوست هستند این منطقه پیشنهاد نمی شود.

این منطقه به دلیل دارا بودن معادن شن و ماسه ، گردشگری ،مکان های تاریخی و تفریحی بی شمار ، خوراکی های اصیل و.. جز مناطق برتر خرید ویلا شمرده میشود.

چمستان به دلیل جنگل های انبوه و سرسبزی خیره کننده رضایت بسیاری از افراد را جلب کرده و آنها را به سمت ساخت ویلا و خرید زمین برای سرمایه گذاری سوق می دهد.اما باید به این نکته توجه کنیم که ساخت ویلا در این منطقه باعث نگرانی برای آینده نه چندان دور میشود. زیرا با تغییر کاربری اراضی ، بسیاری از درختان قطع و این زمین ها برای ساخت ویلا آماده شده اند و وقتی به این منطقه می روید ویلاهای مدرنی شما را به خود خیره میکنند که چند سال قبل شاهد زمین های سرسبزی بوده ایم.

یکی دیگر از نکات منفی برای منطقه چمستان دوری آن از پایتخت است که خرید ویلا و ساخت و ساز را برای سرمایه گذاران سخت کرده است.

خرید ویلا در نمک آبرود

نمک آبرود از مناطق ویلایی مازندران به شمار می رود . این منطقه از سمت شمال به دریای خزر راه دارد و به همین دلیل توجه خاص و عام را به خود جذب کرده است.

نمک آبرود پوشش گیاهی خیره کننده ای دارد و دارای جنگل های رویایی است که همین امر باعث تعادل آب و هوایی و جریان دائمی رود های آن میشود.

وقتی اسم نمک آبرود را می شنوید یاد تله کابین های بلند آن میفتید که میتوان مهم ترین دلیل شهرت این منطقه دانست.

همان طور که در ابتدا گفتیم نمک آبرود از مناطق ویلایی به شمار می رود که این امر باعث شده است بسیاری از افراد برای ساخت ویلا ، خرید زمین، در این منطقه سرمایه گذاری کنند .

اما به دلیل محبوبیت زیاد در دهه ی اخیر در روز های تعطیل بسیار شلوغ بوده و ترافیک آن طاقت فرسا است که این موضوع باعث شده است که رفت و آمد برای افراد ساکن آنجا و صاحبان ویلا بسیار سخت شود و افرادی که می گویند کجا ویلا بخریم اصلا به فکر این منطقه برای خرید نیستند.

بهشتی زیبا به نام رامسر

کمتر کسی پیدا میشود که بگوید عروس شمال را نمیشناسم یا نرفته ام ولی ما در این مقاله می خواهیم شما را بیشتر با این منطقه یا همان عروس شمال آشنا کنیم.

رامسر نیز از مناطق سرسبز ایران است که طبیعت و چشمه های آن بسیار خیره کننده است و مورد توجه خاص و عام بوده است.

روستای جواهرده، جنگل دالخانی،کاخ مرمر، موزه‌ عاج از مکان های دیدنی رامسر به شمار می روند.

تابستان های رامسر بسیار شرجی و زمستان های آن سرد است.اما به دلیل دارا بودن مناطق تفرجگاهی زیاد و جاذبه گردشگری این منطقه هم عضوی از منطقه های برتر برای خرید ویلا و سرمایه گذاری به شمار می رود.

اگر هنوز سوال شما این هست که کجا ویلا بخریم؟ باید به این نکته توجه کنید که اگر ساکن پایتخت ایران یا اطراف آن هستید برای خرید ویلا کمتر به سمت رامسر بروید زیرا مسیر آن طولانی می شود. و برای تفریح ممکن است خسته کننده باشد.

منطقه پر تقاضا زیباکنار برای خرید ویلا

زیباکنار عضوی از منطقه آزاد در فاصله 39 کیلومتری رشت قرار دارد و هر طرف آن را نگاه کنید ویلا های مدرن و لوکسی می بینید. تنوع در خرید زمین و خرید ویلا در این منطقه به قدری زیاد است که دست خریداران را باز گذاشته است.

آب و هوای این منطقه در بیشتر مواقع دلپذیر و مطبوع بوده و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

تاسیس فرودگاه رشت در این منطقه رشد خرید ویلا و سرمایه گذاری را افزایش داده و آن را در رتبه برتر خرید ویلا قرار داده است.

پل چوبی و آکواریوم منطقه آزاد ،پیست کارتینگ، پارک ملی بوجاق، از مکان های دیدنی زیبا کنار است.

در جواب افرادی که می گویند کجا ویلا بخریم؟ اصلا توصیه نمی شود که زیباکنار را انتخاب کنند زیرا به دلیل ساخت ویلا های زیاد در این منطقه، از حساسیت و استاندارد ساخت و ساز کاسته شده بنابراین باید با نهایت توجه اقدام به ساخت ویلا یا خرید زمین کرد و فصل تابستان برای این کار و سرمایه گذاری مناسب تر است.

 

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 21 تير 1401 ساعت: 19:36

یکی از سوالاتی که این روزها زیاد مطرح می‌شود این است که آیا خرید ویلا در شمال بهتر است یا در اطراف تهران. مشکلاتی که در خرید و فروش ویلا در شمال به وجود آمده باعث شده بسیاری از افراد به جای خرید ویلا در شمال، به تهران و اطراف آن فکر کنند. در این نوشته ما هم به همین موضوع می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که این مشکلات چه چیزهایی هستند و چقدر جدی محسوب می‌شوند. با خواندن این نوشته راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که در تهران ویلا بخرید یا در شمال.

مشکلات خرید ویلا در شمال

آب و هوای بی نظیر شمال و طبیعت آن هر فردی را وسوسه به خرید و ساخت ویلا در این منطقه میکند.اما خوب این کار با یکسری مشکلاتی روبرو است که ما در اینجا بیان میکنیم:

  1. در شمال کشور به دلیل اینکه در زمین های کشاورزی ساخت و ساز ممنوع است و طرح مبارزه با جنگل خواری وجود دارد به خیلی از ویلاها اجازه ساخت نداده اند و حتی اگر به صورت غیر قانونی نیز ساخته شده باشد در اولین فرصت تخریب میشود اگر هم شما بتوانید از تخریب ویلا جلوگیری کنید به دلیل غیر قانونی بودن ویلا به این ملک انشعابات قانونی تعلق نمیگیرد در نتیجه قیمت ویلا بسیار افت پیدا خواهد کرد. اما در تهران چنین مشکلی ابدا وجود نداشته و اغلب ویلا ها دارای سند و مجوز ساخت از شهرداری هستند.

  2.  خرید و فروش در شمال اغلب در فصل بهار صورت میگیرد در این موقع به دلیل ایام عید و همچنین تعداد بالای مسافر در این منطقه ها و تقاضای زیاد جهت خرید ملک شما باید هزینه بالاتری نسبت به بقیه سال بپردازید در صورتی که اگر قصد فروش ملک خود را در فصل پاییز و یا زمستان داشته باشید قیمت ویلای شما پایین تر از قیمتی است که آنرا خریداری کردید.

  3. اغلب مردم برای اینکه در جای دنج و آرام ویلا خریداری کنند به سمت شهرهای شمالی و مناطق کم جمعیت میروند باید بدانید در این مناطق نه تنها سند رسمی از شهرداری وجود ندارد بلکه در بعضی مواقع سند دستی و یا قولنامه ای که از سوی فروشنده به خریدار داده میشود دارای مشکلات است. مثلا اینکه خلاف قوانین ثبت شده، به حریم جنگل و اراضی تجاوز کرده اند. اما در تهران و اطراف آن، تمامی زمین ها دارای سند و مشخصات معتبر است که تمام این مشخصات در سند ذکر شده است.

  4. نکته چهارم و اصلی ترین نکته خرید ویلا در شمال وجود دلالان زیاد در این مناطق است.این دلالان که از بی خبری مشتریان سواستفاده میکنند,ملک خود را با بالاترین قیمت به موقع به خریداران میفروشند و باعث میشوند قیمت های کاذب و غیر واقعی به وجود بیاید در صورتی که در تهران همچین بازار سیاهی وجود نخواهد داشت.

  5. اگر شما هم برای خرید ویلا در مناطق شمالی تا الان اقدام کرده باشید حتما به یکسری فروشنده برخوردید که برای بازار گرمی خود ادعا دارند تمامی هنرمندها و بازیگران در نزدیکی آنجا ویلا خریداری کردند.اصلا فریب این حرف ها را نخورید که این تنها ترفندی برای فروش ویلا با قیمت بالا است.

  6. خیلی وقت ها ما در جاده ها و خیابان های شمال تبلیغات و بنر هایی با مضمون ویلاهای کم قیمت را میبینیم .باید حواستان باشد که این هم یکی دیگر از ترفندهای فروش دلالان ویلا است.

  7. در مناطق شمالی نسبت به موقعیت ویلا قیمت آن هم فرق میکند ممکن است ویلا در مکانی باشد که قیمت آن زمین بالا باشد اما یک ویلای کاملا معمولی و با حداقل امکانات به شما میدهند.پس باید بدانید که کیفیت ویلا به قیمت آن ربطی ندارد.

  8. اگر شما هم به عنوان یک غیر بومی و از اقلیت دیگری هستید و میخواهید در شمال ویلا بخرید باید بدانید قیمت انها برای شما نسبت به ساکنین آن شهر بالاتر است ..

  9. باید به صورت مطمئن خرید کنید .خیلی از خرید و فروش ویلاها در شمال به صورت قولنامه ای میباشد که این اصلا راه درستی نیست .به هیچ وجه ملکی را که سند ندارد خریداری نکنید حتی اگر شورا و یا روستای محل آنرا تایید کند.ملک بدون سند هیچ ارزش قانونی ندارد یادتان باشد که که با خرید در ویلا و یا باغ ویلا در اطراف تهران ، ریسک وقوع چنین اتفاقاتی را به حداقل می رسانید. چرا که درصد بسیاری از باغ ویلاهای تهران دارای سند عرصه و اعیان و 6 دانگ هستند.

  10. رشد قیمت املاک در تهران بسیار بیشتر از شهرهای شمالی است. اگر شما ویلایی را در تهران  خریداری کرده اید، و ویلایی دیگر را با همان قیمت در شمال خریداری کنید، پس از گذشت چند سال شاهد افزایش چشمگیر قیمت ویلای خود در تهران خواهید بود، این در حالی است ویلای شمال پیشرفت چندانی نداشته است.

ما هم عین شما دوست داریم طبیعت زیبا و دل انگیز مناطق شمالی کشورمان دست نخورده و پاک بماند.شما با ساخت و ساز نکردن در آنجا این شانس را به آیندگان می‌دهید تا آنها هم از این مناظر لذت ببرند در غیر این صورت با این حجم از ساخت و ساز ویلا در شمال همه جنگل ها و زیبایی ها از بین رفته و دیگر فرقی با تهران و کلان شهرها نخواهد داشت.

 

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 20 تير 1401 ساعت: 15:11

در این نوشته می‌خواهیم با هم بررسی کنیم که خرید ویلا در کجای شمال بهتر است و گزینه‌های ایده‌آل را چگونه پیدا کنیم.

شمال کشور همیشه مقصدی دلچسب و پذیرا برایمان بوده و هست. چه قصد شما گذراندن یک تعطیلات چند روزه با خانواده یا دوستانتان باشد و چه قصدتان سرمایه‌گذاری و اقدامات اقتصادی در شمال باشد.

رایج‌ترین نوع سرمایه‌گذاری در شمال کشور، این روزها به خرید ویلا در شمال تبدیل شده است. جالب است بدانید حتی اگر قصد شما از خرید ویلا در شمال سرمایه‌گذاری هم نباشد، باز دلایل بسیاری وجود دارند که شما را به سوی اقدام وسوسه‌انگیزی همچون خرید ویلا در شمال یا حتی ساخت ویلا در شمال سوق دهد.

این یک فرضیه بی‌پایه و اساس نیست و تنها روی حدسیات یا جنبه‌های تبلیغاتی عنوان نمی‌شود! بلکه شواهد و آمارها تا به امروز به خوبی نشان داده‌اند که میزان افرادیکه خصوصاً در سال‌های اخیر اقدام به خرید ویلا در شمال کشور کرده‌اند همینطور رو به افزایش بوده است و به قدری این شکل از سرمایه‌گذاری امتحانش را خوب پس داده و موفق عمل کرده است که حالا دیگر خرید ویلا در شمال جنبه رقابتی نیز در سرمایه‌گذاری پیدا کرده است.

آیا شمال از خرید ویلا اشباع نشده است؟

وقتی صحبت از خرید ویلا در شمال می‌شود، شاید با خودتان فکر کنید با توجه به داغ بودن بازار خرید ویلا در شمال و استقبال این حجم از خریداران، حالا دیگر استان‌های شمالی کشور از خرید ویلا اشباع شده‌اند و شاید نتوانند به خوبی نیاز شما را برآورده کنند.

این فرضیه تا حدی می‌تواند درست باشد، زیرا شواهد نشان می‌دهند که تراکم ساخت ویلا در شمال همینطور بیشتر می‌شوند و حالا تعداد غیر بومیانی که در یک شهر اقدام به خرید ویلا کرده‌اند به شکل قابل توجهی بیشتر از قبل شده است.

اما این به این معنی نیست که شما از این چرخه سرمایه‌گذاری پر سود و موفق جا مانده باشید. زیرا هر روز از دل طبیعت بکر و جادویی استان‌های شمالی شهری مورد توجه قرار می‌گیرد که ماهیت و پتانسیل رشدپذیری‌اش در بخش اقتصادی به تازگی کشف شده است و می‌تواند به راحتی با شهرهای شلوغ و پر طرفدار شمالی رقابت کند.

پس اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید پیش از عملی کردن تصمیمتان به شما پیشنهاد می‌کنیم تنها به سراغ شهرهای معروف و شلوغش نروید. درست است که خرید ویلا در شمال معامله پر سودی برای هر دو طرف قرارداد است و میزان متقاضیان و طرفدارانش روز به روز هم بیشتر می‌شود، اما این فراوانی به معنی آسان بودن این عمل نیست.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام خرید ویلا در شمال فکر شده عمل کنید، با آگاهی عمل کنید و اگر این امر به تنهایی برایتان به هر دلیلی میسر نیست یا سخت خواهد بود، یک مشاور کاربلد و با تجربه که تسلط کافی بر منطقه مورد نظر شما دارد کمک بگیرید تا معامله‌ای موفق‌تر و امن‌تر را برای خودتان رقم بزنید و نتیجه‌ای کاملاً مطلوب را برای سرمایه‌گذاری‌تان به ارمغان بیاورید.

اما با توجه به نکاتی که اشاره شد، این را نیز فراموش نکنید که اشباع شدن در شمال معنی چندانی ندارد. می‌گویید چرا؟ پاسخ‌اش ساده است. زیرا شمال کشور از گذشته تا به امروز منبع غنی از زمین‌های بکر، طبیعت دست نخورده و جذاب و آب و هوایی که این روزها مانند گنجی در دل این منطقه قرار گرفته است، بوده و هست.

بنابراین به راحتی می‌توانید درک کنید که تجمع میزان بالایی از کشاننده‌ها در استان‌های شمالی همیشه دلایل منطقی و محکمی برای جذب افراد به این منطقه داده‌اند و نه تنها اشباع نشده‌اند، بلکه وارد فاز رقابتی در سرمایه‌گذاری نیز شده‌اند. پس چه قصد شما از خرید ویلا در شمال، سرمایه‌گذاری باشد و چه داشتن یک پایگاه دائمی و شخصی برای تعطیلات و خوشگذرانی‌های خانوادگی و دوستانه، در هر دو حالت شما برنده هستید.

چه شهرهایی برای خرید ویلا در شمال پیشنهاد می‌شود؟

خرید ویلا در شمال عموماً ما را با یاد شهرهای معروف شمالی می‌اندازد. به عنوان مثال اگر قصد خرید ویلا در شمال در استان مازندران را داشته باشید، معمولاً همه ما در اولین گزینه به سرعت به خرید ویلا در شهر رامسر فکر می‌کنیم. رامسر یا چالوس معمولاً دو گزینه‌ای در استان مازندران هستند که در وهله اول توجه افرادیکه قصد خرید ویلا در شمال دارند را به خود جلب می‌کنند. شاید به این دلیل باشد که در بیشتر مواقع این دو شهر مقصد ما برای سفرهای تفریحی و تعطیلاتمان بوده‌اند و خاطره بیشتری در آن‌ها داریم.

اما واجب است بدانید که شهرهای استان مازندران برای خرید ویلا در شمال تنها به رامسر و چالوس محدود نمی‌شوند و نباید با این تئوری قدیمی شانس مطلع شدن از گزینه‌های جذاب دیگر برای خرید ویلا در شمال در شهرهای دیگر این استان را از دست بدهید.

خرید ویلا در چمستان

یکی از شهرهایی که امروزه برای خرید ویلا در شمال گزینه‌ای بسیار مناسب و پر طرفدار شده است شهر چمستان در استان مازندران است. شهری کوچک با مناظر و طبیعتی بی‌نهایت زیبا و بکر. اما در عین کوچکی از اهمیت ویژه‌ای چه در زمینه جاذبه‌ها و چه در زمینه بستر مناسب فعالیت‌های اقتصادی برخوردار است. اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید و هدف شما استان مازندران است، به شما خرید ویلا در چمستان را پیشنهاد می‌کنیم.

یکی از نقاط قوت منطقه چمستان در استان مازندران این است که آینده رو به رشدی دارد و در آینده‌ای بسیار نزدیک جای پیشرفت فراوانی را در میان شهرهای محبوب مازندران به خودش اختصاص خواهد داد.

با یک جستجو و بررسی کوتاه می‌توانید میزان قابل توجه خریداران ویلا در چمستان را ملاحظه کنید و از سرمایه‌گذاری خود در چمستان مطمئن شوید. اگر نام چمستان برایتان چندان آشنا نیست، به شما دریاچه الیمالات که یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور است را معرفی می‌کنیم و این تنها یکی از جاذبه‌های این شهر کوچک شمالی با طبیعت دلپذیرش است.

خرید ویلا در محمود آباد

نام محمود آباد را در استان مازندران کمتر کسی وجود دارد که نشنیده باشد و از اهمیت این شهر ساحلی و زیبا بی‌خبر باشد. محمود آباد نیز یکی از بهترین گزینه‌های شما برای خرید ویلا در شمالخواهد بود.

وجود دریا و ساحل همیشه بر اهمیت ویلای شما می‌افزایند و از طرفی لذت داشتن یک ویلای ساحلی در کنار هوای مرطوب و دلچسب دریا را نیز هدیه می‌دهند. اگر تجربه اقامت در ویلا در محمود آباد را نداشته‌اید اما می‌خواهید اقدام به خرید ویلا کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم یک یا دو شب به این شهر ساحلی کوچک سفری داشته باشید و خودتان از نزدیک لذت اقامت در ویلاهای ساحلی این منطقه را بچشید. سپس به شما قول می‌دهیم که مقصدتان برای خرید ویلا در شمال را به هیچ عنوان عوض نخواهید کرد.

خرید ویلا در نوشهر

نوشهر نیز جزء شهرهایی است که برای خرید ویلا در شمال به شدت توصیه می‌شود. به این دلیل که نوشهر یکی از قطب‌های فعال و مهم استان مازندران و حتی ایران در گردشگری و جذب توریست است. نوشهر از این جهت برای خرید ویلا در شمال توصیه می‌شود که طبیعت بی‌نظیر و پرباری دارد.

به عنوان مثال اگر اهل سفرهای طبیعت‌گردی باشید گفتنی است که دریاچه ارواح، روستای انگاس، دیو چشمه و جنگل توریستی سیسنگان از معروف‌ترین مناطق گردشگری این شهر هستند. بنابراین اگر دلتان یک ویلا با منظره‌ای چشم نواز و بکر در طبیعت می‌خواهد، حتماً برای خرید ویلا در شمال به سراغ شهر دیدنی و زیبای نوشهر بروید.

خرید ویلا در بابلسر

اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید، به بابلسر نیز به عنوان یک گزینه جدی فکر کنید. زیرا بابلسر یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است که موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر در این امر بی‌سبب نبوده است. این شهر سبز و زیبا میان دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار گرفته است. پس اگر قصد خرید ویلا در شمال و در شهر بابلسر را دارید، این شانس را خواهید داشت که هم از مناظر کوهستانی این شهر بهره‌مند شوید و هم از مناظر ساحلی و جذابش.

 موارد نام برده شده تنها تعدادی از شهرهای پرطرفدار و ایده‌آل استان مازندران برای خرید ویلا در شمال بودند و طبیعی است که بدانید شهرهای محبوب و مناسب این استان برای خرید ویلا در شمال تنها به همین‌ها خلاصه نمی‌شوند. اگر قصد شما از خرید ویلا در شمال جدی است و استان مازندران را به عنوان مقصد این سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم شهرهای دیگری را نیز در این استان از نظر بگذرانید. شهرهایی مانند: نور، آمل، بابل، شهسوار و ...

حال دریافتید که بازار خرید ویلا در شمال با توجه به این حجم از خریداران همچنان داغ است و همچنان ظرفیت پذیرش سرمایه‌داران و خریداران و پتانسیل‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری‌های فراوان دارد.

سخن پایانی

خرید ویلا در شمال مزایای خاص خود را دارد و برای بسیاری از افراد که قصد دارند در یک منطقه خوش آب و هوا سرمایه‌گذاری کنند ایده‌ای سیار جذاب است. بدین ترتیب افراد می‌توانند سفرهای متعدد را بدون دغدغه و بدون محدودیت از اقامتگاه تحربه کرده و در ویلای شخصی خود وقت گذرانی کنند. لذت بردن از طبیعت زیبا و دلنشین در محل اقامتی که برای خود در نظر گرفته‌اید و آب و هوای پاکیزه به دور از ازدحام و شلوغی شهر تجربه خاطرات دلنشین را دوچندان خواهد کرد. 

بدین ترتیب شهرهای شمالی و روستاهای اطراف آنها دارای ویلاهای خاص و زیبایی هستند که برای خرید پیشنهاد می‌شوند. برخی از شهرهای شمالی با وجود امکانات مناسب رفاهی و تفریحی دارای قیمت بهتری جهت خرید ملک می‌باشند. اگر با مشاوران املاک باتجربه در این زمینه مشورت کنید قطعا" ملک مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد.

 

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 143 تاريخ : دوشنبه 20 تير 1401 ساعت: 15:04

نمای ویلا اولین چیزی است که از ساختمان دیده می‌شود. برای همین در این نوشته به سراغ موضوع نمای ویلا رفته‌ایم و با هم چهار عامل مهم در طراحی نما را بررسی می‌کنیم.

اهمیت طراحی نمای ویلا

در دنیای پر از سبک‌های مختلف در طراحی نمای ویلا، محدود کردن سبک معماری میتواند چالش بزرگی باشد. نماها چهره هر ساختمان هستند و نقش بزرگی در هویت و شخصیت بخشیدن به ساختمان را ایفا میکنند. نمای ویلا نمایانگر سبک و دیدگاه خلاق معمار بوده و تصویری از طراحی فضای داخلی ویلا را به نمایش میگذارد. در واقع نمای بیرونی ویلا اولین برداشتی است که دیگران از ساختمان شما خواهند داشت بنابراین نمای ساختمان یکی از آیتم‌های مهم در ساخت و طراحی ویلا بوده  و از این رو بسیار حائز اهمیت است.

نمای ویلا علاوه بر زیبایی و ایجاد جذابیت بصری، در کیفیت ویلا، کیفیت عملکرد بنا و افزایش طول عمر بنای شما نیز موثر است.

جذابیت بصری یک ساختمان وابسته به طرح بیرونی و نمای آن است. یک طرح خوب باعث افزایش عمر ساختمان می‌شود و اثری شاخص و منحصر به فرد در ذهن خواهد داشت.

نکته مهمی‌که باعث می‌شود تا نمای ویلا به این میزان در کیفیت ویلا تاثیر گذار باشد، مصالح و متریال به کار رفته در نماست.

مشخصه‌های فنی و حدود استاندارد‌های مشخصی برای متریال مورد استفاده در نمای ویلا وجود دارد که با دارا بودن این مشخصه‌ها و همچنین رعایت این استاندارد‌ها از یک طراحی نمای اصولی و زیبا می‌توان برخوردار شد.

طراحی دقیق و اصولی نمای ویلا به غیر از جذابیت و زیبایی بخشیدن به ساختار ساختمان باعث محافظت آن در برابر آب و هوا و آسیب‌های مختلف در سالهای طولانی می‌شوداز این رو  این امر انتخاب نمای مناسب را به انتخابی بسیار مهم تبدیل می‌کند.

چگونه نمای مناسب را انتخاب کنیم؟

علاوه بر توجه به شرایط اقلیمی‌،موقعیت جغرافیایی سازه و…در هنگام انتخاب نمای ویلای خود ابتدا سبک و طراحی داخلی ویلا را در نظر بگیرید در حقیقت نمای شما باید  تکمیل کننده و متناسب با فضای داخلی ویلایتان باشد.

مشخصه‌های عمومی‌برای مصالح نمای ویلا

  • استحکام کافی متریال و مصالح به کار برده شده

  • وزن تمام شده و کلی برای هر متریال

  • نحوه اتصال متریال به سازه و بنای ویلا

  • در نظر داشتن قیمت تمام شده و صرفه اقتصادی و ارزش واقعی متناسب با توجه به کیفیت متریال

  • نورپردازی در خور نما و محوطه

مشخصه‌های فنی متریال نما

  • مصالح به کار رفته باید عایق سرما و گرما باشند، در واقع باید ضریب انتقال حرارتی داشته باشند تا از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند.

  • عایق صوتی باشند

  • تمامی‌مواد باید متناسب با شرایط اقلیمی‌مانند آب و هوا، باد و طوفان، میزان آلاینده‌ها انتخاب و استفاده شوند

  • سهولت در استفاده و نصب داشته باشند و مقاوم در برابر افتادن و جدا شدن از نما

  • مقاوم در برابر حریق

  • انعطاف پذیر بودن در اجرا و کاربری سرعت اجرای بالا

  • مقاوم در برابر یخ زدگی و ضربه

  • مقاوم در برابر زلزله و سایر رخداد‌های طبیعی

  • قابلیت اجرا در ارتفاع و برخورداری از حداقل وزن

به طور کلی متریالی مناسب اجرای نماست که در کنار تمامی‌ویژگی‌های مذکور از زیبایی لازم در طراحی نمای ساختمان ویلایی برخوردار باشد. در واقع علت عمده اجرای نمای ویلا برای افزایش و حفظ زیبایی نماست; و در عین حال باید کیفیت لازم را نیز به بنا بدهد.

چه عواملی بر طراحی نما موثرند؟

فضاهای واسط و نیمه محصور اجزایی جدایی ناپذیر از نمای ویلا هستند. لزوم وجود ارتباط با محوطه ویلا و استفاده از پتانسیل‌های طبیعی، وجود بالکن، تراس و عرشه در طراحی نما ویلا را غیر قابل اجتناب می‌کند. فضاهای این چنینی که بخش‌های داخلی و خارجی ویلا را به هم پیوند می‌دهند و خواه ناخواه نمای ویلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

جانمایی این فضاها بر اساس بهترین موقعیت کاربری باید انجام گیرد. برای مثال بهترین موقعیت برای حداکثر نورگیر بودن تعیین می‌شود از این رو نمای ویلا را از حالت یک دست و یک پارچه بودن خارج می‌کند و به نما حجم می‌دهد.

ترتیب و اولویت وجوه مختلف در طراحی نمای ویلا

جانمایی بخش‌های داخلی در طراحی داخلی ویلا، بر اولویت بندی نمای وجوه مختلف ویلا تاثیر گذار است. مثلا پذیرایی یا نشیمن که نیازمند نور کافیست با بازشوهای بزرگ معمولا در وجه جنوبی یا شمالی بنا قرار می‌گیرد.

نمای اصلی ویلا معمولا وجهی از آن است که ورودی اصلی در آن جهت جانمایی شده است. اندازه، ورودی ویلا بعنوان یک نقطه کانونی در نمای ویلا تاثیر بسیار ویژه ای دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. از جمله سبک‌ها و ترفند‌هایی که برای تاکید بر ورودی در نما وجود دارد، قرارگیری آن روی یک سطح بالاتر از همکف و طراحی پله، عقب نشینی و یا پیش آمدگی آن نسبت به سطح نما، استفاده از المان‌های تزئینی مانند قرار دادن ستون، فلاور باکس و یا تندیس‌هایی در مجاور آن است.

محل قرارگیری ویلا یا موقعیت ساختمان ویلایی

موقعیت ساخت ویلا از عواملی است که اگر بخوبی بررسی شود بعنوان فرصت و پتانسیل ویلا سنجیده می‌شود. اما اگر با سهل‌انگاری از کنار آن بگذریم یک عامل معضل ساز به حساب می‌آید. طراحان حرفه‌ای سعی می‌کنند طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن را بر اساس محلی که ویلا در آن قرار می‌گیرد انجام دهند به این صورت که طراحی فرم نما تابع خط آسمان و ناهمواری‌‌های مجاور ویلا خواهد بود. موقعیت ویلا تا حدی تأثیرگذار است که معماران خلاق در بکارگیری مصالح در طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن به بافت مجاور ویلا دقت کرده و سعی می‌کنند از رنگ‌های همخوان با محیط استفاده کنند.

انواع سبک‌های  طراحی نما ویلایی چیست؟

طراحان و معماران معروف در طراحی‌هایشان از روش خاص و سبک خاصی پیروی می‌کنند به شکلی که اگر شما ساختمان خاصی را ببینید، بدون اطلاع از اینکه طراح آن کیست قادر هستید حدس بزنید که این ساختمان از آثار کدام معمار مشهور است. پس  هر معمار در طراحی نمای ساختمان ویلایی از سبکی که می‌پسندد استفاده می‌کند. اما نکته مهم این است که نظر کارفرما و مالک نیز تعیین‌کننده است. به همین دلیل در سراسر دنیا وقتی کارفرمای خوش‌سلیقه در کنار معماران حرفه‌ای قرار می‌گیرد، یک اثر ماندگار ایجاد می‌شود. توجه داشته باشید که انتخاب سبک طراحی نما ویلا یک امر سلیقه‌ای است و هر فرد سلیقه‌ ویژه‌ خودش را دارد.

سادگی و خوانایی نمای ویلا

باید توجه داشت که طراحی نمای ساختمان ویلایی در حالتی ساده، زیبا و خوانا انجام شود زیرا قرار است محیطی آرام و آرامش‌بخش را برای ساکنین فراهم کند. به همین دلیل توصیه می‌شود حداکثر از دو نمونه مصالح استفاده شود و همین‌طور در دو رنگ و از این میزان تجاوز نکند. طراحی نما ویلای شما باید به صورتی باشد که فرصت را برای جلوه گری طبیعت فراهم کند.

طراحی نمای کلاسیک

نمای کلاسیک یا رومی‌یکی از پرکارترین و با جزییات ترین انواع نمای ساختمان محسوب میشود . تقارن مهم ترین اصول طراحی نمای کلاسیک  به حساب می‌آید. این سبک معماری با ستون‌ها، سنگ‌ و قالب‌های تزئینی با الهام از معماری رومی‌و یونانی مشخص می‌شود. بیشترین متریال استفاده شده در طراحی نمای کلاسیک ساختمان مصالح سنگی هستند. نما کلاسیک دارای پنجره‌های متعدد با خوابگاه‌های زیبا است که نور طبیعی زیادی را وارد ساختمان می‌کند. نمای کلاسیک با طراحی پرزرق و برق و سلطنتی که دارد حس وقار را برای ساکنان خود به ارمغان می‌آورد و به صاحبان آن حس تجمل می‌بخشد بنابراین میتوان گفت نمای ساختمان  یک قطعه جدایی ناپذیر برای طراحی کلی یک ساختمان است و این فرصت را برای ایجاد شخصیت در یک ساختمان فراهم می‌کند.

طراحی نما ویلا نئوکلاسیک

اگر هنوز در انتخاب سبک خود مردد هستید و می‌خواهید هم سبک کلاسیک رو داشته باشید هم مدرن، اگر هم سادگی را دوست دارید هم ماندگاری، شما به احتمال زیاد فرد میانه روی هستید و باید گفت سبک مناسب شما سبک نئوکلاسیک هست. سبک نئوکلاسیک بیشتر به صورت یک خانه کلاسیک با وسایل مدرن طراحی می‌شود و بین دو سبک کلاسیک و مدرن قرار دارد البته نه به شلوغی و پر زرق و برقی سبک کلاسیک و نه به سادگی  سبک مدرن است. پلان ویلا نئوکلاسیک نشان دهنده ظرافت و زیبایی معماری کلاسیک است.

نمای ویلا چه ازنظر زیبایی و چه کاربردی بسیار مورد توجه بوده و از این رو انتخاب بهترین و مناسب ترین نما برای ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. رعایت تقارن و تناسب در معماری کلاسیک و استفاده از مصالح سنتی مانند آجر سنگ و چوب از ویژگی‌های نمای سبک کلاسیک است. ازاین جهت میتوان تقارن  را یکی از اصول جدا نشدنی در طراحی نما کلاسیک دانست.

نمای کلاسیک حس شکوه و عظمت رو به بیننده القا می‌کند. نمای نئوکلاسیک در واقع از سایر ساختمان‌های کلاسیک و مدرن متمایز است. یکی از ویژگی‌های بارز معماری نما نئوکلاسیک، جلوه دیوار است که به هر قسمت از آن شخصیت منحصر به فردی می‌بخشد. می‌توان گفت که  نئوکلاسیک‌ها از طرح‌های کلاسیک در سبک مدرن استفاده می‌کنند. این سبک نما می‌توان به اجرای تزیینات و طرح‌های کلاسیک به همراه امکانات مدرن و جدید در طراحی نمای ساختمان اشاره کرد. بنابراین سبک نئو کلاسیک به جای زینت با تقارن، از هندسه ساده استفاده می‌کند.

دید در شب طرح نمای ویلا

مسئله دیگری که نباید آن را فراموش کرد، دید و نمای ویلا در شب است. نورپردازی مناسب و اصولی می‌تواند تأثیر بسزایی در زیباسازی نمای ویلا در شب داشته باشد.

متخصصین شرکت مدرن ویلا همراه شما از ابتدا تا انتهای پروژه خواهند بود.

 

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 20 تير 1401 ساعت: 14:49